Mercedes 300E med Kompressor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
sportsline
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 feb 2007, 18:08

Mercedes 300E med Kompressor

#1 Indlæg af sportsline »

Søger information om hvad der skal til for at få en M.b 300E motor til at spille med en eaton kompressor.
Brugeravatar
Bay
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
Geografisk sted: Rødkærsbro

#2 Indlæg af Bay »

Det afhænger jo helt af hvad man vil med motoren...
Du skal bestemme dig for hvilket ladetryk du vil køre med først.
Jeg vil sige en programmerbar motorstyring og en intercooler samt sænkning af kompressionen hvis du skal over en 0,5 bars ladetryk så er du godt på vej...
Men der er jo mange faktorer der spiller ind.
Skriv lidt om hvad du forventer af effekt og jeg er sikker på du vil få en masse kvalificerede svar fra div. brugere her på powerpage.
:D
Brugeravatar
Bay
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
Geografisk sted: Rødkærsbro

#3 Indlæg af Bay »

Det afhænger jo helt af hvad man vil med motoren...
Du skal bestemme dig for hvilket ladetryk du vil køre med først.
Jeg vil sige en programmerbar motorstyring og en intercooler samt sænkning af kompressionen hvis du skal over en 0,5 bars ladetryk så er du godt på vej...
Men der er jo mange faktorer der spiller ind.
Skriv lidt om hvad du forventer af effekt og jeg er sikker på du vil få en masse kvalificerede svar fra div. brugere her på powerpage.
:D
sportsline
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 feb 2007, 18:08

#4 Indlæg af sportsline »

Da jeg bruger bilen daglig,skal det ikke være en svær belastning på bilen.Jeg ønsker bedre optræk,men stadig en bil der er stabil hver dag.kompressionen er 9.2:1,skal den sænkes og kan bensintilskudet klares med et støre tryk???
sportsline
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 feb 2007, 18:08

#5 Indlæg af sportsline »

Hvor skal trykket føres ind? Ved luftfilteret altså før den vacumstyrede indsprøjtning,mellem indsprøjtningen og gasspjæld eller under gasspjæld?? Og hvordan udregner jeg foreholdet mellem krumtaphjul og kompressorhjul?Hvor meget efekt kan jeg byde de originale dele som stempler,plegestænger og krumtap.Hvordan regner jeg mig frem til dysestørelse? :damn: :damn: Hvor jeg dog hader og være uvidende.please help!!
Besvar