Side 1 af 2

stempel hastighed

: 05 feb 2007, 19:55
af uno
Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det

: 05 feb 2007, 21:05
af Lars PH

: 05 feb 2007, 21:29
af dikal
den kan max tage 6000 rpm før olien holder med at smøre

: 05 feb 2007, 22:12
af uno
kan jo ikke passe, da motoren std. går 7500omd=>22m/s

Re: stempel hastighed

: 05 feb 2007, 22:21
af HenrikGM
uno skrev:Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det


Hvilken effekt skal du lave på motoren? Er det overhovedet nødvendigt at stoke den?

: 05 feb 2007, 22:35
af JPP
Lars PH skrev:lige lidt at læse
http://www.nysynet.dk/flere-serviceside ... lokken.htm
Mvh Lars


Det er så nappet lige fra powerpage....samt meget andet kan jeg se :shock: :shock:

-> Lars hvor fandt du linket til siden http://www.nysynet.dk/flere-serviceside ... lokken.htm

Jeg kan ikke finde linksene på siden, blot prøvet mig lidt frem og sjovt nok dukker der andre copy/paste sider frem...
http://www.nysynet.dk/flere-servicesider/topstykket.htm
mm.

Re: stempel hastighed

: 05 feb 2007, 22:36
af uno
HenrikGM skrev:
uno skrev:Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det


Hvilken effekt skal du lave på motoren? Er det overhovedet nødvendigt at stoke den?


det er jo mest fordi at skal der smede stempler og plejlstænger i får man nærmest krumtap og lejer gratis :D

men der er jo både for og imod...der er dem der tager 9000rpm både med og uden stroke.

det er jo bare lidt hurtigt på 100mm

hvad siger i til stempel fart 20m/s 25m/s eller mere før olien er brændt??

: 06 feb 2007, 06:27
af hYe
over 25 m/s så skulle det gå galt. Sagde min gamle lære. Den nye Suzuki GXR-1000 køre med stempelhastighed op til 25,4m/s. Når det sker er stemplet belastet med op til 8600G. Argh.. Kan ikke lige huske hvor jeg læste det.. enyways.. Det er ikke en bil.. Bare et eksempel...

Re: stempel hastighed

: 06 feb 2007, 07:41
af HenrikGM
uno skrev:
HenrikGM skrev:
uno skrev:Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det


Hvilken effekt skal du lave på motoren? Er det overhovedet nødvendigt at stoke den?


det er jo mest fordi at skal der smede stempler og plejlstænger i får man nærmest krumtap og lejer gratis :D

men der er jo både for og imod...der er dem der tager 9000rpm både med og uden stroke.

det er jo bare lidt hurtigt på 100mm

hvad siger i til stempel fart 20m/s 25m/s eller mere før olien er brændt??



Jeg spørger lige igen: Hvilken effekt skal delene lave?

Et meget relevant spørgsmål mere; Hvordan har du konkluderet at motorens orignale dele er utilstrækkelige?

Har en skummel mistanke om at du spilder dine penge.....;-)

: 06 feb 2007, 13:39
af Brian-HKD
Hehe, den med 20 m/s var vist i gamle dage.
Så skulle min Integra Type-R da være sprunget i luften for længst, da den kører over 25 m/s fra fabrikken.

Og nu får den så også lige 1 bars ladetryk oveni hatten :-)