hej drenge
jeg har en 306 1,6 og sys godt jeg kunne bruge et 6gear eller bar en højere gearning er der nogen der har en ide ? og hva kan der lades af gøre
hva kan jeg gøre for at få højere gearning
Redaktør: Moderatorer
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
uno
- Senior Medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
- Geografisk sted: sydjylland
tu/xu i 1,6 306 efter hvad jeg ved findes begge motorer alt efter årgang.
hvilken hjulstørrelse er std? hvor stærkt går den ved 3000rpm i topgear
hvilken hjulstørrelse er std? hvor stærkt går den ved 3000rpm i topgear
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
-
Daniel 106 Rallye
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: 31 jan 2007, 00:12
Jeg håber da næsten din motor er tunet, ellers bliver din 306'er godt nok sløv...
Men ellers ville jeg spørge inde på www.peugeotforum.dk der har de rigtig godt styr på Peugeot'erne
Men ellers ville jeg spørge inde på www.peugeotforum.dk der har de rigtig godt styr på Peugeot'erne
Peugeot 106 Rallye: Fra 1.3 til 1.6T... 
Se mere her: http://psaforum.dk/psa/phpBB2/viewtopic ... 27043358b9
Se mere her: http://psaforum.dk/psa/phpBB2/viewtopic ... 27043358b9
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg gad godt at vide hvem på hi-speed der ligefrem kan hjælpe med at lave den gearing...
Nå men for at gå lige til sagen, så er gearingen i din kasse med stor sansynlighed noget af det højeste der er til TU motorerne.
samme slutgearing som 106 1,6 rallye på 16/65 = 4,0625
hvad jeg ved af kun overgået af 106 GTI med 16/63 = 3,9375 (men forskellen på de to er så forsvindende lille at det nærmest er til grin) jeg regnede mig frem til at med 7200 omdr med det lange 5 gear (33/43) og en rullediameter på 1,8095 (195/50-15) ville man køre ca 250 km/t med 4,0625 gearingen mod ca 258 km/t med 3,9375 gearingen
samme første gear i alle kasse hvad jeg har kunnet finde frem til. (41/12 = 3,4167)
der findes mindst to forskellige 2. gear (1,95 og 1,8xx)
der findes også mindst to forskellige 3. gear (? og ?)
der findes også mindst to forskellige 4. gear (? og 0,975)
samt også 2 forskellige 5. gear (det ene mener jeg med STOR sikkerhed hedder 41/35 = 0,8536 og det andet ved jeg hedder som skrevet 33/43 = 0,7674)
? er fordi jeg ikke lige kan huske det hele i hovedet og da jeg ikke er på min egen computer kan jeg ikke finde det frem i mine filer desværre.
umiddelbart ved jeg ikke om der findes en 306 Diesel baseret på en TU motor, hvis der gør er denne kasse nok med en endnu længere slutgearing end de to nævnt i starten af mit indlæg.
venlig hilsen Lasse
Nå men for at gå lige til sagen, så er gearingen i din kasse med stor sansynlighed noget af det højeste der er til TU motorerne.
samme slutgearing som 106 1,6 rallye på 16/65 = 4,0625
hvad jeg ved af kun overgået af 106 GTI med 16/63 = 3,9375 (men forskellen på de to er så forsvindende lille at det nærmest er til grin) jeg regnede mig frem til at med 7200 omdr med det lange 5 gear (33/43) og en rullediameter på 1,8095 (195/50-15) ville man køre ca 250 km/t med 4,0625 gearingen mod ca 258 km/t med 3,9375 gearingen
samme første gear i alle kasse hvad jeg har kunnet finde frem til. (41/12 = 3,4167)
der findes mindst to forskellige 2. gear (1,95 og 1,8xx)
der findes også mindst to forskellige 3. gear (? og ?)
der findes også mindst to forskellige 4. gear (? og 0,975)
samt også 2 forskellige 5. gear (det ene mener jeg med STOR sikkerhed hedder 41/35 = 0,8536 og det andet ved jeg hedder som skrevet 33/43 = 0,7674)
? er fordi jeg ikke lige kan huske det hele i hovedet og da jeg ikke er på min egen computer kan jeg ikke finde det frem i mine filer desværre.
umiddelbart ved jeg ikke om der findes en 306 Diesel baseret på en TU motor, hvis der gør er denne kasse nok med en endnu længere slutgearing end de to nævnt i starten af mit indlæg.
venlig hilsen Lasse
Brap brap brap...

