I dialog med færdselsstyrelsen - hva' nu?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

I dialog med færdselsstyrelsen - hva' nu?

#1 Indlæg af Runesm »

Jeg er endelig kommet i snak med færdselsstyrelsen, for at se om jeg kan finde ud af hvordan jeg skal få 90'eren synet.

Min synsmand nævnte, at hvis jeg får en lambdareguleret indsprøjtning samt katalysator, så var der ET eller andet som man kunne gøre, da min bil er født som karburator. Så kan den jo kun overholde de gældende krav fra 85, hvor bilen kom på de danske veje.

Ham jeg har fået fat i fra færdselsstyrelsen er ikke meget behjælpelig, det er nærmest bare et standardsvar. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal henvise til?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#2 Indlæg af RSV »

hvis motoren er bygget op som en original 2.0 turbo så kan synsmanden jo finde typegodkendelsen på den pågældende model og så er den ikke længere, og hvis bilens bremser er magen op af, så er den lige til at syne.
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#3 Indlæg af Havneren »

Du skal finde de sætninger i lovgivningen der understøtter din mission og dem skal du kaste i hovedet på dem i syningshallen (Eller færdselsstyrelsen hvis du ikke kan undgå det).

V/h Chr
cb
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
Geografisk sted: Midtjylland

#4 Indlæg af cb »

man ikke bare slå så gammel en typegodkendelse op. det er kun det gamle af statens der ligger inde med dem

det er også kunden der skal fremskaffe dokumentation, ikke synshallen
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#5 Indlæg af Runesm »

Problemet er at jeg ikke kan bruge en typegodkendelse på en lignende motor, da min ikke helt er magen til. Istedet for turbostempler har jeg fået afdrejet stemplerne (på papirene ihvertfald) for at sænke kompressionen. Havde jeg skiftet stempler, skulle jeg betale afgift. Men det betyder altså at typegodkendelsen IKKE går.

Men der var en herinde der på et tidspunkt nævnte noget med en 2-liters motor, der var født uden kat, og noget med årgang.

Jeg håber virkelig at vedkommende vil henvende sig igen!
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#6 Indlæg af Havneren »

Runesm skrev:Problemet er at jeg ikke kan bruge en typegodkendelse på en lignende motor, da min ikke helt er magen til. Istedet for turbostempler har jeg fået afdrejet stemplerne (på papirene ihvertfald) for at sænke kompressionen. Havde jeg skiftet stempler, skulle jeg betale afgift. Men det betyder altså at typegodkendelsen IKKE går.

Men der var en herinde der på et tidspunkt nævnte noget med en 2-liters motor, der var født uden kat, og noget med årgang.

Jeg håber virkelig at vedkommende vil henvende sig igen!


Prøv evt. søg på emnet så.

I øvrigt burde det ikke være noget problem for dig ved også officielt at skifte stempler. Det er ikke afgiftspligtigt så længe det ikke ændre på volumen.

V/h Chr
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#7 Indlæg af Saab-Daniel »

Men ved stempel-skift, lugter det ikke endnu mere af identitets-skifte? Men ok, rune's bil er ikke født med turbo-motor... Hmm...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#8 Indlæg af Runesm »

Det er nemlig det, så hedder det identitetsskifte, og det er der absolut ingen grund til.

Jeg har søgt på emnet, og jeg kan simpelthen ikke finde det.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#9 Indlæg af Havneren »

Identitetsskift = Kig på told og skats side... Der er stempler i sig selv ikke udslagsgivende.

V/h Chr
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#10 Indlæg af Runesm »

Er de ikke?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar