I dialog med færdselsstyrelsen - hva' nu?
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
I dialog med færdselsstyrelsen - hva' nu?
Jeg er endelig kommet i snak med færdselsstyrelsen, for at se om jeg kan finde ud af hvordan jeg skal få 90'eren synet.
Min synsmand nævnte, at hvis jeg får en lambdareguleret indsprøjtning samt katalysator, så var der ET eller andet som man kunne gøre, da min bil er født som karburator. Så kan den jo kun overholde de gældende krav fra 85, hvor bilen kom på de danske veje.
Ham jeg har fået fat i fra færdselsstyrelsen er ikke meget behjælpelig, det er nærmest bare et standardsvar. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal henvise til?
Min synsmand nævnte, at hvis jeg får en lambdareguleret indsprøjtning samt katalysator, så var der ET eller andet som man kunne gøre, da min bil er født som karburator. Så kan den jo kun overholde de gældende krav fra 85, hvor bilen kom på de danske veje.
Ham jeg har fået fat i fra færdselsstyrelsen er ikke meget behjælpelig, det er nærmest bare et standardsvar. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal henvise til?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
RSV
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Østsjælland
-
Havneren
- Mester Medlem
-
Runesm
- Mester Medlem
Problemet er at jeg ikke kan bruge en typegodkendelse på en lignende motor, da min ikke helt er magen til. Istedet for turbostempler har jeg fået afdrejet stemplerne (på papirene ihvertfald) for at sænke kompressionen. Havde jeg skiftet stempler, skulle jeg betale afgift. Men det betyder altså at typegodkendelsen IKKE går.
Men der var en herinde der på et tidspunkt nævnte noget med en 2-liters motor, der var født uden kat, og noget med årgang.
Jeg håber virkelig at vedkommende vil henvende sig igen!
Men der var en herinde der på et tidspunkt nævnte noget med en 2-liters motor, der var født uden kat, og noget med årgang.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
-
Havneren
- Mester Medlem
Runesm skrev:Problemet er at jeg ikke kan bruge en typegodkendelse på en lignende motor, da min ikke helt er magen til. Istedet for turbostempler har jeg fået afdrejet stemplerne (på papirene ihvertfald) for at sænke kompressionen. Havde jeg skiftet stempler, skulle jeg betale afgift. Men det betyder altså at typegodkendelsen IKKE går.
Prøv evt. søg på emnet så.
I øvrigt burde det ikke være noget problem for dig ved også officielt at skifte stempler. Det er ikke afgiftspligtigt så længe det ikke ændre på volumen.
V/h Chr
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
Runesm
- Mester Medlem
-
Havneren
- Mester Medlem