Side 1 af 1
stempler ?
: 09 jan 2007, 02:49
af bjarkeherning
ja da jeg har meget svært ved at få folk til at svare på den anden tråd jeg har lavet så prøver jeg her
hvor meget skal man dreje af sine stempler for at sænke comp fra 10:1
til ca 8,5:1
ps ikk for at folk ikk hjælper men
hva er varme side på en turbo fatter minus ???
har manifold meden t25 flange
: 09 jan 2007, 05:27
af Ole..
Her er en regnemaskine til udregning af kompressionsforhold
http://www.rbracing-rsr.com/comprAdvHD.htm
Den varme side er der hvor udstødningsgasserne blæser igennem, også kaldet turbinehuset, den side er somregel lidt "rusten"
Se vedhæftet billede (det er det med rød der er den varme side

)
Re: stempler ?
: 09 jan 2007, 11:15
af KKH
Vær opmærksom på at Ole..'s link er en "
Dynamic Compression Ratio Calculator".
også et godt værktøj men det er nok en "Static Compression Ratio Calculator" du skulle bruge i dette tilfælde..
http://www.rbracing-rsr.com/compstaticcalc.html
Re: stempler ?
: 09 jan 2007, 15:33
af lqs
bjarkeherning skrev:ja da jeg har meget svært ved at få folk til at svare på den anden tråd jeg har lavet så prøver jeg her
hvor meget skal man dreje af sine stempler for at sænke comp fra 10:1
til ca 8,5:1
ps ikk for at folk ikk hjælper men
hva er varme side på en turbo fatter minus ???
har manifold meden t25 flange
er du sikker det ikke er dig, der ikke læser de velmente råd div. folk prøver at gi dig?
lad for din egen skyld VÆRE med at dreje af dine stempler!
lad for din egen skyld VÆRE med at købe for lille turbolader!
varme side turbo...=turbineside=udstødningsside=den side du rigtig kan brænde dig på!
du beder om råd....men det virker som om du på forhånd har bestemt nogen ting.... MVH. søren
Re: stempler ?
: 09 jan 2007, 15:46
af Ole..
KKH skrev:Vær opmærksom på at Ole..'s link er en "
Dynamic Compression Ratio Calculator".
også et godt værktøj men det er nok en "Static Compression Ratio Calculator" du skulle bruge i dette tilfælde..
http://www.rbracing-rsr.com/compstaticcalc.html
Ahh.. jeg søgte bare "compression calculator" på Google og tog et tilfældig link efter at ha kigget på den 20sek

: 09 jan 2007, 19:22
af dikal
stempel
: 10 jan 2007, 09:30
af beyer
LAD VÆRE MED AT DREJE AF STEMPEL TOPPEN !

: 10 jan 2007, 13:42
af bjarkeherning
hej har snakket med stålanden han siger der ikk skal tages af stempler når det kun er 200 hk
og det eneste jeg skal have er en benzin trykregulator og ikk andet
lyder sku dejligt
: 10 jan 2007, 14:10
af Staalanden
bjarkeherning skrev:hej har snakket med stålanden han siger der ikk skal tages af stempler når det kun er 200 hk
og det eneste jeg skal have er en benzin trykregulator og ikk andet
lyder sku dejligt
Jo en MF2 for at være på den sikre side. Ham der kun kørte med regulatoren ladede kun0,4-0,5 bar. Du skal lidt højere for at lave de 200 hk.
Det andet er lidt noget fusk, men det virkede hos ham