stempler ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
bjarkeherning
Medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Geografisk sted: kolding

stempler ?

#1 Indlæg af bjarkeherning »

ja da jeg har meget svært ved at få folk til at svare på den anden tråd jeg har lavet så prøver jeg her

hvor meget skal man dreje af sine stempler for at sænke comp fra 10:1
til ca 8,5:1

ps ikk for at folk ikk hjælper men
hva er varme side på en turbo fatter minus ???

har manifold meden t25 flange
vil have turbo
kan du hjælpe ?
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#2 Indlæg af Ole.. »

Her er en regnemaskine til udregning af kompressionsforhold :wink:

http://www.rbracing-rsr.com/comprAdvHD.htm


Den varme side er der hvor udstødningsgasserne blæser igennem, også kaldet turbinehuset, den side er somregel lidt "rusten" :)


Se vedhæftet billede (det er det med rød der er den varme side :lol: )
Vedhæftede filer
turbo.gif
turbo.gif (26.34 KiB) Vist 1460 gange
KKH
Junior Medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordjylland

Re: stempler ?

#3 Indlæg af KKH »

Vær opmærksom på at Ole..'s link er en "Dynamic Compression Ratio Calculator".

også et godt værktøj men det er nok en "Static Compression Ratio Calculator" du skulle bruge i dette tilfælde.. http://www.rbracing-rsr.com/compstaticcalc.html
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

Re: stempler ?

#4 Indlæg af lqs »

bjarkeherning skrev:ja da jeg har meget svært ved at få folk til at svare på den anden tråd jeg har lavet så prøver jeg her

hvor meget skal man dreje af sine stempler for at sænke comp fra 10:1
til ca 8,5:1

ps ikk for at folk ikk hjælper men
hva er varme side på en turbo fatter minus ???

har manifold meden t25 flange
er du sikker det ikke er dig, der ikke læser de velmente råd div. folk prøver at gi dig?
lad for din egen skyld VÆRE med at dreje af dine stempler!
lad for din egen skyld VÆRE med at købe for lille turbolader!
varme side turbo...=turbineside=udstødningsside=den side du rigtig kan brænde dig på!
du beder om råd....men det virker som om du på forhånd har bestemt nogen ting.... MVH. søren
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

Re: stempler ?

#5 Indlæg af Ole.. »

KKH skrev:Vær opmærksom på at Ole..'s link er en "Dynamic Compression Ratio Calculator".

også et godt værktøj men det er nok en "Static Compression Ratio Calculator" du skulle bruge i dette tilfælde.. http://www.rbracing-rsr.com/compstaticcalc.html



Ahh.. jeg søgte bare "compression calculator" på Google og tog et tilfældig link efter at ha kigget på den 20sek :oops:
Brugeravatar
dikal
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23 nov 2006, 16:30

#6 Indlæg af dikal »

her er en der er i mm i stedet for tommer

http://www.powerpage.dk/regnemaskiner-f ... askine.htm
Brugeravatar
beyer
Senior Medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: sjælland
Kontakt:

stempel

#7 Indlæg af beyer »

LAD VÆRE MED AT DREJE AF STEMPEL TOPPEN ! :evil:
bjarkeherning
Medlem
Indlæg: 186
Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Geografisk sted: kolding

#8 Indlæg af bjarkeherning »

hej har snakket med stålanden han siger der ikk skal tages af stempler når det kun er 200 hk
og det eneste jeg skal have er en benzin trykregulator og ikk andet
lyder sku dejligt
vil have turbo
kan du hjælpe ?
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#9 Indlæg af Staalanden »

bjarkeherning skrev:hej har snakket med stålanden han siger der ikk skal tages af stempler når det kun er 200 hk
og det eneste jeg skal have er en benzin trykregulator og ikk andet
lyder sku dejligt


Jo en MF2 for at være på den sikre side. Ham der kun kørte med regulatoren ladede kun0,4-0,5 bar. Du skal lidt højere for at lave de 200 hk.

Det andet er lidt noget fusk, men det virkede hos ham
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Besvar