? vedrørende kompressor

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
namit
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 03 jan 2007, 22:55

? vedrørende kompressor

#1 Indlæg af namit »

Hej Jeg går og leger med tanken om at montere kompressor på min bil, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge.Jeg har kig på en Lysholm skruekompressor men de er ret dyre, så jeg har overvejet en Eaton, men er en Eaton en skruekompressor? de kalder den en roots men den har snoet empeller som en skrue kompressor så jeg er lidt itvivl.

Mvh Tim
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Eaton er roots. At den er snoet gør den ikke til en skruekompressor, der skal en del mere til.

I en skruekompressor løber rotorerne ikke lige hurtigt. Det gør de i en roots.

Der er en grund til at de er dyre ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
namit
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 03 jan 2007, 22:55

#3 Indlæg af namit »

Det regnede jeg også med,men der er mange der påstår at en Eaton er en skruekompressor så der hersker en del forviring.

Mvh Tim
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#4 Indlæg af ae86 »

HenrikGM skrev:Eaton er roots. At den er snoet gør den ikke til en skruekompressor, der skal en del mere til.

I en skruekompressor løber rotorerne ikke lige hurtigt. Det gør de i en roots.

Der er en grund til at de er dyre ;-)


Ok har lige kikket en ekstra gang, rotorne kan selfølge køre med et forhold, hvis en Lysholm skrue kompressor kørte med 1:1 ville den ikke have den fordel iforhold til Roots kompressoren, som netop er at den komprimere luftem imens den føre den på langs af rotorene, og den lysholm jeg har kikket en ekstra gang på har umildbart et forhold på på 6 til 4 dvs at den ene rotor køre 50 % hurtiger en den anden.

jeg syntes bare jeg havde set en skruekompressor tegning hvor det var vinklen (stigningen) på rotoren der gav den stigende kompression og en sådanne skruekompressor ville i givet fal kun kunne køre med et forhold på 1:1 men ville stadigt komprimere luften



ps. nogle Eaton kompressore har snoet rotor-lobs for at mindske tryk pulserne
Senest rettet af ae86 12 jan 2007, 11:03, rettet i alt 1 gang.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

har du nogensinde set en skruekompressor?
hint... hvad sker der hvis man sætter et tre tands tandhjul sammen med et med fem tænder... altså efter man har bestemt at de skal køre lige hurtigt rundt.....??? MVH. søren
Besvar