hjælp til opel kadett 1,4i
Redaktør: Moderatorer
- t.ebenau
- Nyt Medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
- Geografisk sted: amager-sundby
- Kontakt:
hjælp til opel kadett 1,4i
monopointen får ikke benzin. relæet er skiftet det hjælper ikke
laver jeg en lus på relæet så der er konstant spænding på benzinpumpe og giver den diesel start vil den gerne starte.
spørgsmål: tændings modulet styre det også benzinpumpen
gode råd behøves
laver jeg en lus på relæet så der er konstant spænding på benzinpumpe og giver den diesel start vil den gerne starte.
spørgsmål: tændings modulet styre det også benzinpumpen
gode råd behøves
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
- t.ebenau
- Nyt Medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
- Geografisk sted: amager-sundby
- Kontakt:
- t.ebenau
- Nyt Medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
- Geografisk sted: amager-sundby
- Kontakt:
- t.ebenau
- Nyt Medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
- Geografisk sted: amager-sundby
- Kontakt:
- t.ebenau
- Nyt Medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
- Geografisk sted: amager-sundby
- Kontakt:
opel kadett 1,4i
hejsa
der sidder et stik ude i motorerrummet oppe i højre hjørne, hvor der på den ene side står der 91 og den anden side 95. der er to ledninger til den og man kan vende den om.hvad er den til og hvordan skal den vende rigtigt.
der sidder et stik ude i motorerrummet oppe i højre hjørne, hvor der på den ene side står der 91 og den anden side 95. der er to ledninger til den og man kan vende den om.hvad er den til og hvordan skal den vende rigtigt.
- Bay
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
- Geografisk sted: Rødkærsbro
Styrestrøm til relæet:
Styrestrømmen kommer fra motorstyre enheden...
Når du sætter tænding på skal du kortvarigt kunne måle 12 volt på styrestrømsledningen nede ved relæet.
Mål ledningen igennem fra styre enhed til relæ.
Det er ben 1 på det mindste stik på motor styreenheden.
Du skal måle denne ledningen igennem fra styre enheden til brændstofpumperelæet.
Pil stikket ud af motorstyre enheden og mål med et ohm meter.
Det stik du nævner bruges til at tilpasse oktantallet til bilen med.
Vender 91 opad = Tændingen er tilpasset oktan 91
Vender 92 opad = Tændingen er tilpasset oktan 95
Stikket har INTET med dit problem at gøre...
Styrestrømmen kommer fra motorstyre enheden...
Når du sætter tænding på skal du kortvarigt kunne måle 12 volt på styrestrømsledningen nede ved relæet.
Mål ledningen igennem fra styre enhed til relæ.
Det er ben 1 på det mindste stik på motor styreenheden.
Du skal måle denne ledningen igennem fra styre enheden til brændstofpumperelæet.
Pil stikket ud af motorstyre enheden og mål med et ohm meter.
Det stik du nævner bruges til at tilpasse oktantallet til bilen med.
Vender 91 opad = Tændingen er tilpasset oktan 91
Vender 92 opad = Tændingen er tilpasset oktan 95
Stikket har INTET med dit problem at gøre...
- Bakke
- Junior Medlem
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
- Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland
Re: opel kadett 1,4i
t.ebenau skrev:hejsa
der sidder et stik ude i motorerrummet oppe i højre hjørne, hvor der på den ene side står der 91 og den anden side 95. der er to ledninger til den og man kan vende den om.hvad er den til og hvordan skal den vende rigtigt.
Sidder der evt en død mands knap i sådan en??
Altså den kontakt der afbruder strøm til pumpen ved et sammenstød!
Bakke
Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
- t.ebenau
- Nyt Medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
- Geografisk sted: amager-sundby
- Kontakt: