Benzin pumpe 255l/t
Redaktør: Moderatorer
-
flyby
- Medlem
- Indlæg: 102
- Tilmeldt: 30 mar 2004, 20:55
Benzin pumpe 255l/t
Hey
Jeg mangler en benzinpumpe 255l/timen der passer i tanken på en escort 1.6 cvh 1991.
Er der nogle der kan anbefale en?
Jeg mangler en benzinpumpe 255l/timen der passer i tanken på en escort 1.6 cvh 1991.
Er der nogle der kan anbefale en?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Den omtalte walbro pumpe; Er der nogen der har forsøgt at måle hvilket flow den reelt flower?
Altså:
1bar, XXX liter/time
2bar, XXY liter/time
osv osv indtil 6bar?
Det ville være rart med nogle hårde facts på bordet. 255liter/time er endda temmeligt meget! Så meget at man bør undres over det, ifht hvad Bosch pumperne reelt laver.
Altså:
1bar, XXX liter/time
2bar, XXY liter/time
osv osv indtil 6bar?
Det ville være rart med nogle hårde facts på bordet. 255liter/time er endda temmeligt meget! Så meget at man bør undres over det, ifht hvad Bosch pumperne reelt laver.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
her er et link til nogen der har en debat om walbro
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... 128&page=2
og de har også et diagram over tryk/flow/strøm
Jeg køre med GSS341
lige lidt mere
http://www.stealth316.com/misc/fuelpump ... p_4-04.xls
og her er en med mange forskellig pumper
http://www.mkiv.com/techarticles/fuel_p ... index.html
http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... 128&page=2
og de har også et diagram over tryk/flow/strøm
Jeg køre med GSS341
lige lidt mere
http://www.stealth316.com/misc/fuelpump ... p_4-04.xls
og her er en med mange forskellig pumper
http://www.mkiv.com/techarticles/fuel_p ... index.html
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Passer og passer, den kan vel modificeres til det.
Men en wallbro går man ikke helt galt i byen med.
MVH Finn
Har selv købt en 255L Walbro her www.flat4online.co.uk , til omkring 1000,- leveret incl alt (fragt, monteringssæt, filter), er det vist en rigtig fornuftig pris.
Mit er så noget hjemmesløjd. Et Honda CRX sæt monteret på tankmåleren i en "veteranbil". Der gik lige nogle timer på Google med at finde ud af hvilken monteringssæt (filter) der kunne bruges til opgaven. Pumpens evner har jeg endnu ikke haft mulighed for at afprøve, da det desværre stadigt er noget nær originalt det der ligger under motorhjælmen. Men det kommer, det kommer!
Billedet er af mit hjemmesløjd. Der skulle dæleme godt nok vrides hjerne, for at få lavet noget der sad rigtigt nede i tanken og som samtidigt i det hele taget kunne komme ind gennem det alt for lille hul, som oprindeligt kun er beregnet til en tankmåler.
- Vedhæftede filer
-
- 255pumpe5.JPG (93.58 KiB) Vist 2188 gange
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ud fra de diagrammer der er linket til, så er de 255liter kun aktuelle op til ca. 1,2bar.....
En turbomotor med 3,8bars dyser, drevet v. 1,5bar i ladetryk vil have behov for 5,3bar systemtryk. De hiver pumpen ned omkring 29/37 gallon for hhv stor og lille walbro pumpe, eller 110liter/minut eller 142liter/minut, ud fra nævnte diagram.
Så passer strømforbruget også igen, og pumpen er lige knapt så fantastisk som den reklameres op til at være....
Pumpen er ikke tosset til prisen, men de 255liter passer jo så kun på en karburatorbil....(eller en indsprøjtningsbil med ca. 1,2bar i systemtryk, hvad det så er for een....)
Walbro pumpen løber med andre ord ikke fra en Bosch 984 pumpe, se evt tidligere postet oversigt over bosch pumper.
Hvad koster den dyre af de to pumper der er linket til, nogen der har købt præcist den model?
En turbomotor med 3,8bars dyser, drevet v. 1,5bar i ladetryk vil have behov for 5,3bar systemtryk. De hiver pumpen ned omkring 29/37 gallon for hhv stor og lille walbro pumpe, eller 110liter/minut eller 142liter/minut, ud fra nævnte diagram.
Så passer strømforbruget også igen, og pumpen er lige knapt så fantastisk som den reklameres op til at være....
Pumpen er ikke tosset til prisen, men de 255liter passer jo så kun på en karburatorbil....(eller en indsprøjtningsbil med ca. 1,2bar i systemtryk, hvad det så er for een....)
Walbro pumpen løber med andre ord ikke fra en Bosch 984 pumpe, se evt tidligere postet oversigt over bosch pumper.
Hvad koster den dyre af de to pumper der er linket til, nogen der har købt præcist den model?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Ud fra de diagrammer der er linket til, så er de 255liter kun aktuelle op til ca. 1,2bar.....![]()
En turbomotor med 3,8bars dyser, drevet v. 1,5bar i ladetryk vil have behov for 5,3bar systemtryk. De hiver pumpen ned omkring 29/37 gallon for hhv stor og lille walbro pumpe, eller 110liter/minut eller 142liter/minut, ud fra nævnte diagram.
Så passer strømforbruget også igen, og pumpen er lige knapt så fantastisk som den reklameres op til at være....![]()
Pumpen er ikke tosset til prisen, men de 255liter passer jo så kun på en karburatorbil....(eller en indsprøjtningsbil med ca. 1,2bar i systemtryk, hvad det så er for een....)
Walbro pumpen løber med andre ord ikke fra en Bosch 984 pumpe, se evt tidligere postet oversigt over bosch pumper.
Hvad koster den dyre af de to pumper der er linket til, nogen der har købt præcist den model?
Jeg har en walbro gss341, som ifølge den sidste tabel i sidste link levere 257L ved 40psi... ikke at det har den store betydning da jeg aldrig for brug for den mængde benzin
jeg mener jeg gav ca 1000kr for den
fandt lige lidt mere.... der er bla. også den boosh pumpe som du nævner
http://www.alltrac.net/tuning/fuel.html
de kan købes mange steder, men lavede lige en søgning på
ebay.co.uk (ingen told)
http://search.ebay.co.uk/search/search. ... category0=
og ebay.com
http://search.ebay.com/search/search.dl ... rch=Search
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Mads B 405 2.0 skrev:[Jeg har en walbro gss341, som ifølge den sidste tabel i sidste link levere 257L ved 40psi... ikke at det har den store betydning da jeg aldrig for brug for den mængde benzin
jeg mener jeg gav ca 1000kr for den
rch
40psi er jo ikke ret meget i denne sammenhæng. Hvad tryk skal du faktisk bruge?
Ved du hvordan walbro pumpen er lavet?
Boschpumperne er rulleelementpumper, så de "valser" bensinen ud. Nærmest en krydsning mellem en centrifugalpumpe og en displacementspumpe, der først stopper med at flowe når endten rpm på motoren falder(batterispænding) eller modtrykket er vildt nok til at løfte rulleelementerne fra yderringen i selve pumpen.
Er Walbro lign. opbygning?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
HenrikGM skrev:Hvad koster den dyre af de to pumper der er linket til, nogen der har købt præcist den model?
GSS341 "high pressure", er det den du tænker på? Det er sådan en jeg fik fra Flat4online til 85£ incl fragt = godt 1000,- på værkstedsbordet incl alt til monteringen.
Hvis man søger rundt på nettet og finder eksempler på biler hvor den er sat i, skal det vist være et pænt vildt projekt man har gang i for at den ikke giver nok i praksis. Specielt da denne tråd startede med en 1,6 Escort. Bl.a er det da vist en almindelig brugt upgrade pumpe når Subaru ejere skal have noget mere trækkraft i deres WRX'ere.
Men det skal jeg nu slet ikke gøre mig klog på. Ville egenlig bare komme med et link til hvor man kunne få en pænt kraftig og meget brugt pumpe til et god pris.
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Re: Benzin pumpe 255l/t
flyby skrev:Hey
Jeg mangler en benzinpumpe 255l/timen der passer i tanken på en escort 1.6 cvh 1991.
Er der nogle der kan anbefale en?
dur pumpen fra en fiesta turbo ikke. mener at man købe opgrades til dem. og sirmark har en upgrade esc cos pumpe tilsalg på ford-cos.dk dur sådan en ikke? hvor mange hk vil du hente ud af den cvh?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
