kobling driller. G3 1.8 CL

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

kobling driller. G3 1.8 CL

#1 Indlæg af 0-100 »

Hejsa

Min kobling driller. Har svært få den i gear, det er som om koblingen ikke kobler helt ud. Når jeg får den i gear skal jeg dårlig nok slippe koblingen 1 mm. så køre bilen.
Har jeg slidt den lange pind som går igennem gearkasse og ud til koblingen? Hvad sige i ?.

Hilsen Dennis
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#2 Indlæg af Saab-Daniel »

Ved ikke lige hvordan systemet ser ud på en golf, men det kunne lyde som om din hovedcylinder er slidt...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#3 Indlæg af 0-100 »

Min kobling er ikke hydraulisk, men mekanisk.
Kan det være udrykkerlejet eller trykpinden som er slidt?.

Hilsen Dennis
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#4 Indlæg af Slavteren »

jeg mener der sidder noget automatisk justering på koblingskablet gør der ikke? det kunne godt lyde lidt som om det er det der er noget galt med. hvor højt sidder koblingspedalen?
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#5 Indlæg af 0-100 »

Slavteren skrev:jeg mener der sidder noget automatisk justering på koblingskablet gør der ikke? det kunne godt lyde lidt som om det er det der er noget galt med. hvor højt sidder koblingspedalen?


Det var også det jeg troede først, så jeg skiftede kablet i formiddags, men det hjalp ikke på problemet.

Og jo der sidder en automatisk justerings dims i den ene ende af kablet.
Pedalen bevæger sig ellers normalt.
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

#6 Indlæg af Damborg »

Har oplevet 2 gange at strålerne på armen til stangen på koblingen (på gearkassen) kan knække og begynde at kamme over..!!
Så hopper den en tand eller to.. og hele koblingpunktet er flyttet..!
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#7 Indlæg af 0-100 »

Du siger at det var strålerne på koblingsarmen som var røget.
Hvordan så skaden ud på løftepladen som trykker på udrykkerlejet, var strålerne også ødelagt der?.
Hvor nemt var det at ramme den rigtige indstilling igen?.

Til sådan en reperation skal der vel købes:

1 (grøn) dækplade
1 koblingsarm
1 løfteplade (evt.)
2 låseringe (circlips)

Hilsen Dennis
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#8 Indlæg af 0-100 »

Har fundet et billed af enheden:
Billede
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

#9 Indlæg af Damborg »

Dækslet skal bare have noget flydende pakning efter den har været pillet forsigtigt af..
Den ene gang var det den "Clutch Lever" der var knækket og den blev svejst..

Anden gang var det selve armen der havde gnasket stråler.. og bilen fik begge dele..!!

Mener at de clips blev genbrugt..!!
Besvar