Turbo og V8 er vist vejen frem

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

Turbo og V8 er vist vejen frem

#1 Indlæg af JBO »

Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Turbo og V8 er vist vejen frem

#2 Indlæg af HenrikGM »

JBO skrev:http://video.google.com/videoplay?docid=-3573124479659719523 :grin: :grin:


Fin bil. Kører sikkert hammergodt.

Jeg undres dog noget over hvad det er de jubler sådan over?
Stor motor, to turboladere og 1000hk? Skulle der ikke have været nogle flere?? Motoren er vel ret moderne i den bil, eller?

I en nylig tråd omtales førens valg af vej til at "teste" bil på. Bilens byggepris gør ikke valget af "test strækning" mere velvalgt.... :?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

ja den er fin. rigtig fin! har set den live... men 1000 hjul heste? prøv at regn lidt på vægt kraf forholdet, sammenlignet med den motorcykel den har kørt fra ejeren. vel at mærke on roll.... den har helt sikkert mange heste. men det er US heste. bid lidt mærke i hvad ejeren af tuningsshoppen mener bilen har standard. sammenlign med FORDs oplysninger. MVH. søren der gerne ville eje bilen, lige meget om den har 1000 eller 1200hk!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

AAARRRGG MÅ EJE.. nu skal sparegrisen snart slagtes. det er bare i mine øjne en af de fedeste biler der er bygget til dags dato. på den anden side. sierra blev også bygget som en V8 model... HMMM
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#5 Indlæg af klyfax »

Hvad er 800 WTQ omsat til danske NM?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

du skal nok gange med ca 1.5? så ca 1200nm! (på motoren) MVH. søren
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#7 Indlæg af jens »

1.36
Den kan yde 1400 hk men det er på racerbenzin. De har jo kun 93 oktan i usa så 1012 hk på 5.4 liter er da ret godt når den kan køre på gaden.
Det svarer til 375 hk i en 2 liters. Ford 32v motorene skulle kunne klare 800 hk uden ændringer. med 104 oktans e85 har jeg hørt om tæt på 1200 hk i disse motorer
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#8 Indlæg af Saab-Daniel »

Jens, du skal huske at skelne mellem RON og MON. 91-93oktan i USA svarer ca til vores 98oktan, så vidt jeg husker.
Der står mere om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

lqs skrev:du skal nok gange med ca 1.5? så ca 1200nm! (på motoren) MVH. søren


Nå, ja så kan den da godt smide nogle NM af sig... Syntes nemlig 800 nm var lidt for sådan en V8'er. Men ok 1200 NM det er da også en del. :-)
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

jens skrev:1.36
Den kan yde 1400 hk men det er på racerbenzin. De har jo kun 93 oktan i usa så 1012 hk på 5.4 liter er da ret godt når den kan køre på gaden.
Det svarer til 375 hk i en 2 liters. Ford 32v motorene skulle kunne klare 800 hk uden ændringer. med 104 oktans e85 har jeg hørt om tæt på 1200 hk i disse motorer
JENS opgivelsen på de 800 WTQ er jo det moment de mener at have målt på hjulene, derfor W og derfor ca 1,5 istedet for 1,36........ motoren i den her er jo heller ikke ændret, altså ikke indvendigt.
sad og så et klip fra NILSONracing med sådan en tvinturbo motor(større og dyrere dele) i dynobænk. den lavede ca 1000hk (på motoren/billig benzin) manden der speakede klippet udmærkede sig med at læse forkert for åben skærm! altså læste tal op som samtidig blev vist på skærmen.... det var bare ikke de samme tal. der er forørigt lige kommet sådan en motor til DK. flere og større V8 med to store turboer er på vej. tænker der kommer et par stykker ud og køre dragracing næste sæson. MVH. søren
Besvar