Jeg har brugt ø1.25mm fjederstål/pianotråd, og fræst en rille med en 1,2mm fræser, det gør at den lige skal presses/bankes i, dybden er lavet på 1mm, så den klemmer med 2,5 tiendedele i pakningen, dette har ikke ødelagt topstykket, med hensyn til "sætningsskader", den har heller ikke blæst pakningen endnu.
Deformationen ser meget god ud, på 1,2mm kobber, jeg vil tro at det er også kan gå til 2mm.
Er godt klar over for mit vedkommende, at plejlstængerne nok er det første der går, men sålænge den ikke tændingsbanker er jeg ikke så bekymret for dem.
Nåja, motoren er en Volvo B23ET, der kører med 10,5:1 og 1,1bar, dog på racefuel.
Har iøvrigt flere 1,2mm kobberpakninger liggende, og tråd for den sags skyld, hvis det kunne være aktuelt?
Mvh
Palle
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
min kompression standard er 10,2:1 og regner med den skal ned på 8:1
så der skal ca 3 mm mere luft til. Så får lavet en 2 mm kopperpakning og fræst 1,1 mm af topstykket. min motor er en 106 rallye tu5j2 nfw
kinder 106 skrev:hej. hvor tyk skal pianotråden være, når der bruges en 2 mm tyk kopper-toppakning Og hvor dyb skal rillen i topstykket være??
Spørger du af interesse, eller fordi det er nødvendigt, hvis nødvendig, hvilken bil, hvilken motoropbygning?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM > spørger fordi jeg skal hen og have det lavet på min bil. det er en pug 106 rallye 1,6 tu5j2. skal have monteret turbo på den nu her i starten af det nye år. Så skal have sænket kompression har fået fat i en 2 mm kopperplade, som jeg skal have skåret en pakning ud af og så havde jeg tænkt at få lagt pianotråd i topstykket for ligsom at holde pakningen lidt bedre fast