2,2 liter-700 hk

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
audi 80 1,8 turbo
Medlem
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
Geografisk sted: østjylland

2,2 liter-700 hk

#1 Indlæg af audi 80 1,8 turbo »

Dejlig vild racer de har skruet sammen her.

nogen der har et bud på hvad der er for en blow out valve de bruger eller hvordan de får det til at lyde sådan.

http://videos.streetfire.net/search/aud ... 1a0023.htm
første gear er for biler uden moment
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#2 Indlæg af JPP »

Dejlig bil :lusket:

Bov: Mit bud er kombinationen af stor luftmængde til en lille stempel bov
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#3 Indlæg af Yugo Turbo »

eller måske slet ingen blow off. nogen ægte RÆS motorer bruger de det slet ikke på.
Brap brap brap...
Billede
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

Re: 2,2 liter-700 hk

#4 Indlæg af Andy »

audi 80 1,8 turbo skrev:Dejlig vild racer de har skruet sammen her.

nogen der har et bud på hvad der er for en blow out valve de bruger eller hvordan de får det til at lyde sådan.

http://videos.streetfire.net/search/aud ... 1a0023.htm


Lyden tyder på at der slet ingen BOV er, sådan lyder de fleste turboer ved højt tryk når gassen lægges pludseligt, turboen "staller" og står fatisk stille et øjeblik pga trykket i manifolden...også kører den op i omd igen.

Luften i manifolden virker som en fjeder, når trykket på udst siden pludselig fjernes..

Mvh

Andy
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: 2,2 liter-700 hk

#5 Indlæg af HenrikGM »

Andy skrev:[Lyden tyder på at der slet ingen BOV er, sådan lyder de fleste turboer ved højt tryk når gassen lægges pludseligt, turboen "staller" og står fatisk stille et øjeblik pga trykket i manifolden...også kører den op i omd igen.


Jeg tror du mener noget andet her.

Luftflowet vender i turboen, pga trykforskellen bliver for stor. Der er reelt ikke tale om at turboladeren "stopper op". Hvis det var således at turboladeren stod stille et kort øjeblik, og efterfølgende skulle starte op igen, ville enertien i turboladeren knække akslen øjeblikkeligt.

Jeg kan desværre ikke huske linket, men der findes en side på nettet der beskriver fænomenet i detaljer, også hvordan modtrykket og omdrejningstallet opfører sig under et stall.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#6 Indlæg af duckstar »

Er du gal jeg ville få spat hvis min trykladede bil lød som en kylling på EPO.
Vh. Anders
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

Re: 2,2 liter-700 hk

#7 Indlæg af Andy »

HenrikGM skrev:ville enertien i turboladeren knække akslen øjeblikkeligt.


Ja det er det der sker, ved højt tryk, eksempel: HX 40, tryk ca 3 bar resultat efter stall

Mvh

Andy
Vedhæftede filer
4977.jpg
4977.jpg (55.29 KiB) Vist 2992 gange
Besvar