Dejlig vild racer de har skruet sammen her.
nogen der har et bud på hvad der er for en blow out valve de bruger eller hvordan de får det til at lyde sådan.
http://videos.streetfire.net/search/aud ... 1a0023.htm
2,2 liter-700 hk
Redaktør: Moderatorer
-
audi 80 1,8 turbo
- Medlem
- Indlæg: 227
- Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
- Geografisk sted: østjylland
2,2 liter-700 hk
første gear er for biler uden moment
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Andy
- Senior Medlem
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58
Re: 2,2 liter-700 hk
audi 80 1,8 turbo skrev:Dejlig vild racer de har skruet sammen her.
nogen der har et bud på hvad der er for en blow out valve de bruger eller hvordan de får det til at lyde sådan.
http://videos.streetfire.net/search/aud ... 1a0023.htm
Lyden tyder på at der slet ingen BOV er, sådan lyder de fleste turboer ved højt tryk når gassen lægges pludseligt, turboen "staller" og står fatisk stille et øjeblik pga trykket i manifolden...også kører den op i omd igen.
Luften i manifolden virker som en fjeder, når trykket på udst siden pludselig fjernes..
Mvh
Andy
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: 2,2 liter-700 hk
Andy skrev:[Lyden tyder på at der slet ingen BOV er, sådan lyder de fleste turboer ved højt tryk når gassen lægges pludseligt, turboen "staller" og står fatisk stille et øjeblik pga trykket i manifolden...også kører den op i omd igen.
Jeg tror du mener noget andet her.
Luftflowet vender i turboen, pga trykforskellen bliver for stor. Der er reelt ikke tale om at turboladeren "stopper op". Hvis det var således at turboladeren stod stille et kort øjeblik, og efterfølgende skulle starte op igen, ville enertien i turboladeren knække akslen øjeblikkeligt.
Jeg kan desværre ikke huske linket, men der findes en side på nettet der beskriver fænomenet i detaljer, også hvordan modtrykket og omdrejningstallet opfører sig under et stall.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Andy
- Senior Medlem
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58
Re: 2,2 liter-700 hk
HenrikGM skrev:ville enertien i turboladeren knække akslen øjeblikkeligt.
Ja det er det der sker, ved højt tryk, eksempel: HX 40, tryk ca 3 bar resultat efter stall
Mvh
Andy
- Vedhæftede filer
-
- 4977.jpg (55.29 KiB) Vist 2992 gange

