MS v.3 på opel 1.8nz motor

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
farmand
Junior Medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 25 okt 2006, 11:48

MS v.3 på opel 1.8nz motor

#1 Indlæg af farmand »

Søger lidt vejledning i mont. af følere osv. Så vidt jeg ved kører den med hall tænding. Kan jeg bruge mit originale tændingsmodul? Kan jeg bruge min krumptapsføler eller skal der laves triggerhjul? Efter mont. af turbo bliver min motor ret varm. den lader kun med 0.2 men varmeapparatet skal stå på max for at holde temp. nede (ca.92_95 grader) kan det skyldes tændingen? der pt. mont. benztrykreg. og blandingen skulle være ok. ms er ikke mont. endnu!

På forhånd tak.

Lars :reading:
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#2 Indlæg af johan o r »

Har 2 gange prøvet at bilen blev varm pga. en lille revne i toppakningen. ingen af gangende var der olie i vandet (eller omvendt) og der var ingen mærkbar forskel i optræk.
Men på samme måde som dig kunne temperaturen holdes nede, vha. varme i kabinen, og konstant kørende kølerblæser...

Så et godt bud ville være at kompritions teste på cylindrene og vandet...

MVH
Johan O R
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#3 Indlæg af Zorak »

Det kunne ikke være hvis at der er vand tilslutning på turboen men ikke så stor cirkulation igennem eller sådan noget? Så vandet bliver varmet godt op af turboen..

Bare et skud..

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Besvar