Timing af knaster hjælp

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

Timing af knaster hjælp

#1 Indlæg af Mark »

Skal have justeret mine nye racer knaster, det er en 4 cylinderet med to overliggende knaster på hyd. ventil løftere. Det er selvfølgelig justerbar knasthjul på.

Tændrøret sidder i midten lodret ned.

Jeg har flg udstyr til det, gradeskive til krumtapshjulet, magnet stand med ur på og stang til at skrue i tændrørshullet til at finde det absolutte top punkt. Man man også sagtens komme til at sætte måle pinden med uret på ventilløfteren bagefter for at finde max løftet.

Hvordan er den rigtige fremgangsmetode ?
Se info og knasterne her, hvis det kan hjælpe.
http://www.t5r.dk/knaster.jpg
Senest rettet af Mark 25 okt 2006, 23:07, rettet i alt 1 gang.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Det nemmeste er nok at bruge de 2 sidste tal i tabellen.
Der giver ventilløft indsugning, og udstødning ved tdc (ød)
Først finder du ød og nuller skiven.
Dernæst drejer du motoren således at indsugnings ventilen er lukket.
Og nuller måleuret, nu drejer du så mororen til ød og aflæser måleuret.
Sammen lign det med data og juster på knasthjulet indtil det stemmer med data.
Derefter laver du samme øvelse med udstødnings knasten.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

og husk at dreje motoren med hånden bagefter og kontroler at det ikke er rykket sig... :tooth:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar