Justering af Megasguirt

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Ucar
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29 sep 2006, 13:31
Geografisk sted: sjælland

Justering af Megasguirt

#1 Indlæg af Ucar »

Hejsa.. jeg har en toyota avensis 2,0 hvor der er blev lagt en 3sge motor med megasquirt styering og den køre helt fint men jeg skal bygge udstødningen om til 2,5 tomme så yder den optimalt som turbomotor.dk har sagt til mig. men lige fortiden har jeg lidt svært med at starte den i kold start så fik jeg vide af turbomotor.dk at den skal justeres lidt op i benzinen men problemet er jeg er fra kbh og turbomotor.dk er fra jylland. Er der nogen fra kbh og sjælland omegnen som har forstand på at justere megasquirt og kan hjælpe mig så vil jeg meget gerne høre fra jer... MVH. Ucar
kan evt kontaktes på nr 27638528
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

JUsteringen er ikke særlig besværlig, alt efter hvilke komponenter der bruges til feedback til MS.
Har du en WB sensor, og bruges den af MS?
Hvilken code version bruger du?
Har du en datalog før og efter udstødnings ombygningen?
Hvor har du problemet? ved starter omdrejninger, og Har du haft dem før?
Det er ikke særligt koldt netop for denne årstid.
En MSQ vil nok hjælpe, og en beskrivelse af motoren, da motor coden ikke siger mig en lunken fis.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Ucar
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29 sep 2006, 13:31
Geografisk sted: sjælland

#3 Indlæg af Ucar »

Jeg har ikke særlig meget styr alt om MS og alt om det du spørger :(
bilen har køre med standart udstødning er vist 1,5 tomme og jeg skal op i 2,5...men problemet er den for ik nok benzin til kold start også skal den vist justeres lidt op så ved jeg ik om den skal os justeres når jeg kommer op i 2,5 i udsødning..
Ucar
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29 sep 2006, 13:31
Geografisk sted: sjælland

Jusrering af megasquirt

#4 Indlæg af Ucar »

Når bilen først er startet er der slet ik noget heller ikke i tomgangen . der jeg skulle hente bilen fra turbomotor.dk sage han at jeg skulle dreje nøglen 3-4 gang inden jeg drejer helt og starter bilen og det gøre jeg os så har jeg ringet til turbomotor.dk og han sagde at den skal justeres lidt op i benzinen fra megasquirten... mvh ucar
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

Re: Jusrering af megasquirt

#5 Indlæg af Morten VJ »

Ucar skrev:Når bilen først er startet er der slet ik noget heller ikke i tomgangen . der jeg skulle hente bilen fra turbomotor.dk sage han at jeg skulle dreje nøglen 3-4 gang inden jeg drejer helt og starter bilen og det gøre jeg os så har jeg ringet til turbomotor.dk og han sagde at den skal justeres lidt op i benzinen fra megasquirten... mvh ucar

Det bringer minderne frem om min første bil med doppelte Weber karburatore uden Chokeren tilkoblet!
3 gange speederen i bund inden start ved 20 grader, og et ekstra pump for hver 5 grader under de 20 grader.
Hvilket oversat til Ms betyder din start hverken kold eller varm er blevet justeret ind.
Prøv at læse i manualen, det står rimeligt godt beskrevet deri.
Ellers send en klage til leverendøren, da det ganske simpelt ikke kan passe at den ikke starter ved første forsøg.
Hvis man har købt en plug and play løsning der ikke kræver mærkelige krumspring for at få motoren startet.
MS er i bund og grund et gør det selv projekt.
Og hvis man vælger købe løsningen. så er det efter min mening sælgers problem.
HVIS HAN HAR SOLGT DET SOM DET PASSER 100% TIL DENNE MOTOR. :damn:
Da du nok ikke gider at undvære din bil i et lille år for at få den til at starte første gang. :damn:
så kan jeg kun anbefale meget læsning på msfi.com
Og til sidst bliver du selv en MS ekspert :tooth:

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Kære morten VJ, ucar har IKKE købt den motorstyring ved turbomotor, men en i esbjerg.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#7 Indlæg af klyfax »

Har du en computer som kan arbejde sammen med den?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Ucar
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29 sep 2006, 13:31
Geografisk sted: sjælland

#8 Indlæg af Ucar »

Ja. jeg har købt motoren og ms styreingen en fra esbjerg men den er lavet af Rene fra Turbomotor.dk.. jeg har ikke en bærbar desværre .. Er der overhoved ikke en der kan hjælpe mig med at juster den en gang .. selfølgelig mod bestaling
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#9 Indlæg af duckstar »

Det kan da ikke være så svært at lave den enrichment der skal til..

Hvis René ikke kan finde ud af at lave den cranking der skal til og koldstartsenrichment, er jeg ikke sikker på jeg ville kunne.. :(
Vh. Anders
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

Re: Jusrering af megasquirt

#10 Indlæg af Damborg »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Kære morten VJ, ucar har IKKE købt den motorstyring ved turbomotor, men en i esbjerg.
MVH Finn

Ucar skrev:der jeg skulle hente bilen fra turbomotor.dk sage han at jeg skulle dreje nøglen 3-4 gang inden jeg drejer helt


lyder nu som om Rene har pillet ved bilen selv om MS ikke er handlet fra ham..!!

Et skift fra std udstødning til 2,5" skulle ikke give startproblemer..

Så det er helt sikkert fejltrimning.. HVIS styringen er trimmet ind til noget..!!
Besvar