Hudrauliske ventilløftere

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
MC
Senior Medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Hudrauliske ventilløftere

#1 Indlæg af MC »

Hvordan finder man ud af om de er gået i udu?? Min er begyndt at tikke og kan næste ikke trække noget som helst nogen gange går den helt ud?
har målt kompressionen den er meget mærkelig.

Cyl 1= 13bar Cyl= 10bar Cyl3=13bar Cyl4= 15bar

Nogen der har en god ide om hvad der kan være.

Motoren er en ford cvh 1,6efi fra 91.
skovholm
Nyt Medlem
Indlæg: 26
Tilmeldt: 23 aug 2006, 14:45

#2 Indlæg af skovholm »

Mht. tikkeriet, så kunne det godt lyde som de hudrauliske løftere, de har det med at blive "hule".(hvis man ligger en stål lineal hen over dem, er der luft i midten) Måske knasten kan være slidt, ved at Cylinderen henne ved strømfordeler siden, har lidt knas med at få olie "nok" til knast smøring.
MC
Senior Medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

#3 Indlæg af MC »

Jeg vil ikke bare kalde det tikkeri jeg vil vælge at kalde det extrem tikkeri :roll:

Har lige taget en rulle film. [7.2mb]
http://fiat-uno.dk/orion/P9280369.MOV
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

#4 Indlæg af Damborg »

Ford escort Zetec (også Mondeo).. har sygdom med at brænde ventiler..

De "gamle" escort motore i 1,6 kunne godt finde på at SVØMME når man tæskede dem.. og kunne knække/bukke vippearme..!!

Ud over det kan din knast være slidt op..
Er også en ret typisk fejl..
(knast med vippearme ca 3500kr

Kan være derfor at den går dårligt..

Ring til din lokale topstykke mand.. han kender helt sikkert til fejlen..!!
MC
Senior Medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

#5 Indlæg af MC »

Knasten og ventilløfterne er skiftet i år. har kørt ca. 10000km

men fandt ud af den ene ventilløfter var gået satte så en ny i, fik den så startet og det lød jo vældig indtil den blev lidt varm. så begyndte den på det igen og der kom så en ny lyd. krumtaplejerne fuck tænkte jeg. fik den slukket. fandt så ud af at olietrykskontakten ikke sad på.

Konklusion: defekt oliepumpe, som nu har smadret krumtapslejer og i værste fald krumtappen.

Jeg har så en anden motor stående, men hvordan finder jeg ud af om det er den gamle kaburator motor eller efi motor?? Fordi hver gang jeg er gået forbi den er jeg blevet i tvivl.
1: Ventildækslet har ikke de to møtrikker til at spænde plastik røret fast i
2: svinghjulet har ikke indbygget 36-1 tandhjulet.
3: dog er der spæret af hvor den mekaniske benzinpumpe kan sidde.
4: datoen på den er 3 12 90, men der står også 91 et sted. (hvornår begyndte de med EFI??)
5: Fra sælgeren fik jeg fortalt at den var hevet ud af en 90 mk4 escort.

Nå men der er så lidt at fundere over. kan man slå noget nr op et sted på den motor??

MC
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40

#6 Indlæg af fordtosserne »

hvis det er til xr3i med mekanisk indsprøjtning han den runde indsugningskanaler det er samme som karratormodelel

efi modelen har også runde indsugnskanaler...men med et hak op mod ventildækslet.... xr3i har bare et glat ventildæksel.... efi motor fra en 90 mark 4 skulle være den samme som en mark5 efi

har addet dig på msn så kan vi snakke der
MC
Senior Medlem
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

#7 Indlæg af MC »

Har fået ny msn. har lige opdateret profil.
Besvar