Teknisk spørgsmål Mazda GTX turbo
: 27 sep 2006, 00:19
Hej powerpage.
Jeg er lige igang med at lave min motor som lige har brændt en ventil. Det er en Mazda 323 1,8 GTX turbo, den deler blok og topstykke med en 1,8 GT (uden turbo) og ventilerne er også ens men knasterne er forskellige. Jeg har et fint topstykke liggende fra en 1,8 GT så det har jeg tænkt mig at bruge istedet for.
Men nu kommer spørgsmålet så: skal jeg bruge knasterner fra GT´en eller skal jeg tage dem fra GTX´eren..?? Jeg formoder, dog uden at vide det med sikkerhed, at knasterne fra GT´en er skrappere end dem fra GTX´en hvad er bedst på en turbomaskine...?
Jeg spørger fordi jeg mener at have læst at man kan få mere ydelse ud af en Opel C20LET motor ved at bruge knaster fra en C20XE er det korrekt og kan det være det samme for mazdas motore..?
Ja det var lige mange spørgsmål, håber at nogen ligger inde med svarende
Jeg er lige igang med at lave min motor som lige har brændt en ventil. Det er en Mazda 323 1,8 GTX turbo, den deler blok og topstykke med en 1,8 GT (uden turbo) og ventilerne er også ens men knasterne er forskellige. Jeg har et fint topstykke liggende fra en 1,8 GT så det har jeg tænkt mig at bruge istedet for.
Men nu kommer spørgsmålet så: skal jeg bruge knasterner fra GT´en eller skal jeg tage dem fra GTX´eren..?? Jeg formoder, dog uden at vide det med sikkerhed, at knasterne fra GT´en er skrappere end dem fra GTX´en hvad er bedst på en turbomaskine...?
Jeg spørger fordi jeg mener at have læst at man kan få mere ydelse ud af en Opel C20LET motor ved at bruge knaster fra en C20XE er det korrekt og kan det være det samme for mazdas motore..?
Ja det var lige mange spørgsmål, håber at nogen ligger inde med svarende