jeg har en pug, 406 sv turbo, som er begyndt og drille meget....
den har egentlig ikke noget problem med at lave ladtryk, men hvis så den
feks. er over 0.5 bar og jeg bare slipper gassen, så den lukker hurtigt af for trykket, så kan jeg ikke lave ladetryk bagefter, nogengange helt op til næsten en time, nogen gange kun 5sek ???
hvis jeg kører ladetrykket op til max, 0.9bar, og stille og roligt lader det falde igen med gassen, så er der ingen problemer....
ER det turboen der er død??
død turbo ???
Redaktør: Moderatorer
-
Andy
- Senior Medlem
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58
Re: død turbo ???
jan s skrev:jeg har en pug, 406 sv turbo, som er begyndt og drille meget....
den har egentlig ikke noget problem med at lave ladtryk, men hvis så den
feks. er over 0.5 bar og jeg bare slipper gassen, så den lukker hurtigt af for trykket, så kan jeg ikke lave ladetryk bagefter, nogengange helt op til næsten en time, nogen gange kun 5sek ???
hvis jeg kører ladetrykket op til max, 0.9bar, og stille og roligt lader det falde igen med gassen, så er der ingen problemer....
ER det turboen der er død??
Er der monteret BOV, hvis ja så er det måske den der hænger, ellers er det som uno skriver, din wastegate der hænger.
Mvh
Andy
-
jan s
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 25 sep 2006, 22:12
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
jan s
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 25 sep 2006, 22:12
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
jan s skrev:Saab-Daniel skrev:Prøv at hiv indsugningen af mellem luftfilter og turbo, hvis du kan komme til det. Mærk så om der er slør i akslen. Det vil hjælpe dig til at afgøre om lejerne er gået...
Daniel.
hehe... det er desværre et større projekt, pga. placeringen af turboen. . ;(
Pjat
Bortset fra det, så kan man godt skifte wastegaten uden at skifte turboen.
.
