Side 1 af 2
Turbo på Vectra - kompresion...
: 22 sep 2006, 17:06
af Aarosin
Hey..
Er ved at gå igang med et mindre turboprojekt på min vectra!!
Der er tale om en 1,6 16v (X16XEL).
jeg er blevet i tvivl om hvor meget kompresionen skal sænkes!!
Std er den 10.5:1!!
Planen er smede stempler osv.!! - så er jeg nemli fri for tyk toppakning
Håber nogen kan hjælpe!!
Aarosin
: 22 sep 2006, 17:42
af uno
hvis planen er smede stempler behøver du ikke tænke bare arbejde...
de stempler du køber er sænket til hvad godt er.
woesner er et af de billigere mærker men de ser meget fine ud og jeg glæder mig meget til at bruge mine
: 22 sep 2006, 17:50
af Martin!
uno skrev:hvis planen er smede stempler behøver du ikke tænke bare arbejde...
de stempler du køber er sænket til hvad godt er.
woesner er et af de billigere mærker men de ser meget fine ud og jeg glæder mig meget til at bruge mine
Nogen der forhandler dem her hjemme, eller er det udlandet man skal til..
: 22 sep 2006, 18:03
af duckstar
Med smedede stempler vil du stadig skulle ned i 9:1 før det bliver fornuftigt... jeg har en motor med eftermonteret turbo, og dens kompression var originalt 11:1 og med 9:1 i kompression takket være smedede stempler er den i vinkel.
: 22 sep 2006, 19:28
af klyfax
Hvor mange HK? Hvor meget tryk skal du køre med? For hvis det bare er 0.6 bar, så er en neddrejning det billigste, og det virker ganske udemærket. Hvis ikke man vil gå hen til en dobblte toppakning.
...
: 22 sep 2006, 19:57
af Aarosin
Hvor meget tryk jeg skal køre med ved jeg ikke endnu!! - men jeg har fundet nogen stempler der ser rigtig lækre ud i england!!
Jeg regner med at den skal lave 170 - 200 hk i første omgang!!
Laderen er købt og det er til en start en T25'er - fandt den nyrenoveret til en RIGTIG go pris!! så den kan altid opgraderes...
Aarosin
: 22 sep 2006, 20:02
af klyfax
Hvor så ikke en 2.0 16v med et 8v topdæksel? Med eftermonteret turbo?
: 22 sep 2006, 21:18
af heino ascona b
klyfax skrev:Hvor så ikke en 2.0 16v med et 8v topdæksel? Med eftermonteret turbo?
fordi det ikke kan lade sig gøre

: 22 sep 2006, 22:05
af uno
Martin! skrev:uno skrev:hvis planen er smede stempler behøver du ikke tænke bare arbejde...
de stempler du køber er sænket til hvad godt er.
woesner er et af de billigere mærker men de ser meget fine ud og jeg glæder mig meget til at bruge mine
Nogen der forhandler dem her hjemme, eller er det udlandet man skal til..
Nordicturbo eller 20v.dk kan ikke huske hvad de helst vil kaldes
: 22 sep 2006, 22:22
af hygge
Det var da ærgeligt at du har købt lader.

Jeg har da nok ellers lige det du kunne bruge! En tb2525 lader med manifold og forrør, til en x16xel.
Det med smedet stempler lyder som en meget fin ide, min gamle motor kørte bare med neddrejede stempler(1,5mm) og det holdte ikke i længden. Jeg kørte med OB 0,8bar faldenede til 0,6 konstant.