Kompressor på fiat marea

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Jkp^
Indlæg: 14
Tilmeldt: 21 sep 2006, 22:53

Kompressor på fiat marea

#1 Indlæg af Jkp^ »

Ja, mig og min bror er ved at lege med kompressor på min fiat marea 1,6.

Kompressoren er taget fra en Toyota corolla 1,6, og er komplet. Det meste skulle være i vinkel, men vi mangler at få det hele på det rene, hvad angår ekstra benzin tilskud.

Bilen kommer til at køre med 0.3 bar som max tryk, så er spørgsmålet om det virkeligt er nødvendig at få en anden motorstyring, eller en mapfuel på? Kan man ikke klare det med en benzintryks regulator?

På forhånd tak... :-)
Billede
Ny inkøbt: Fiat Marea Tjek den ud på linket.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

måske det slet ikke er nødvendigt med noget som helst! ved så lave ladetryk er der nogen motorstyrringer der klarer sig selv. om FIATen er en af dem? det koster ikke noget at prøve.... hvis man ved hvad man gør..... lyt efter tændingsbanken og kig på bredbåndsblandingsmåleren. hvis noget lyder eller ser farligt ud, foden væk. MED DET SAMME. mvh. søren
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#3 Indlæg af duckstar »

MAP sensoren vil få motorstyringen til at kaste rundt med koder og gå i nødprogram. Så snart MAP sensoren "ser" over 5 kPa vil den sende over 4,75 Volt til motorstyringen, hvilket er dens grænse..
Vh. Anders
Damborg
Medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Kontakt:

#4 Indlæg af Damborg »

lqs skrev:det koster ikke noget at prøve


:?:
Lidt farligt..
Ikke alle har det "trænede øre" og kan høre efter tændingsbanken..!!

den kan måske klare 1-2-3gear i byen.. men så snart de når en lang strækning står de med en gnasket motor..!!

Så hellere ofre penge på et Brugt tilskud.. så kan der da være chance for at de kan føde den med masser benzin..!!
Der er masser af brugte til salg rundt omkring..

(pas på hvilken udgave.. Ikke ALLE er lige gode..!)

Prøv ERL Original MF2.. der er ok stabile..
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#5 Indlæg af duckstar »

Eller en SMT6 så kan han samtidig lege lidt med åbningstiderne samt tændingstidspunkt på originalmotorstyringen - samtidig med at styre op til 6 tilskudsdyser.
Vh. Anders
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

#6 Indlæg af Cos4x4 »

0,3 bar... Så ville jeg da til enhver tid foretrække en justerbar progressiv regulator, og en envejsventil til mapsensoren.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#7 Indlæg af duckstar »

0,3 havde jeg ikke lige lagt mærke til ;)
Vh. Anders
Jkp^
Indlæg: 14
Tilmeldt: 21 sep 2006, 22:53

#8 Indlæg af Jkp^ »

Ja det er vel at mærke kun 0.3 bar, skal nemlig kunne køre med det til dagligt (ca. 100km hver dag)

Hvad vil i skyde den til at komme op på? Har ingen gæt, håber lidt på omkring de 140hk minimum og ca 190nm?
Lige nu har den 106hk og 144nm

Har kigget lidt på megasquirt, men hvad er det letteste?

Dvs, det er helt ude i tågen kun at nøjes med en benzintryks regulator, selv ved kun 0.3 bar?
Billede
Ny inkøbt: Fiat Marea Tjek den ud på linket.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

Da der nu snakkes kompressor tror jeg ikke du skal regne med HK'erne når der op, men NM kommer nok der op af.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Jkp^
Indlæg: 14
Tilmeldt: 21 sep 2006, 22:53

#10 Indlæg af Jkp^ »

klyfax skrev:Da der nu snakkes kompressor tror jeg ikke du skal regne med HK'erne når der op, men NM kommer nok der op af.


Hvad kan så være realistisk tror du?
Billede
Ny inkøbt: Fiat Marea Tjek den ud på linket.
Besvar