Kraftig tuning af Diesel motor....

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

Kraftig tuning af Diesel motor....

#1 Indlæg af LionTamer »

Hey Gutter...

igår fik jeg lige at vide af en kammerat, at den eneste grund til at jeg ikke selv har kørt diesel, er fordi man ikke kan tune en dieselmotor ordentligt... Og det vil jeg jo naturligvis ikke have siddende på mig, så nu skal mine biler sælges til fordel for en diesel bil.. :D

Men til at starte med... Hvad er så mest solid at tune på? Har tre forskellige i hovedet..

1. Bmw 324 D
2. Mercedes 190 2,5 D
3. Opel Omega 2,3 D

Har en plan om at det skal være en model som ikke er født med turbo, hvor jeg så selv får smidt evt smedet stempler (aner ikke hvor meget standard stempler kan klare i en diesel motor) kraftigere dieselpumpe, special-lavet toppakning, oliekøler, stor intercooler, og en forholdsvis stor turbo.. Slipper nok heller ikke for en stærkere kobling.. :) Noget jeg har glemt her?

Men kom gerne med forslag/ændringer til min plan.. I første omgang hedder det 200 - 250 hk... Og sikkert masser af sort røg.. hehe.. :wow:
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#2 Indlæg af Runesm »

http://video.google.com/videoplay?docid ... des+diesel
De går ihvertfald godt de mercedes'er.

Så er der også en eller anden gal amerikaner der ikke formår at putte nok tryk ind i forhold til diesel, men det er også ligemeget, det ser fedt ud :D
http://video.google.com/videoplay?docid ... esel+power

Det er sådan set også alt hvad jeg ved om dieseltuning. Den skal ryge sort
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#3 Indlæg af Slavteren »

omegaen er hvist ret solid, mener det er den samme krumtap som i 400 maskinerne...

jeg ville så bare finde en kadett c eller ascona at smide maskinen i, så er den lidt lettere..
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#4 Indlæg af DorkVonWaterfall »

Spørg Lybker på Hi-speed.dk han har hevet over 200 hypper ud af en 90 hk HDI......og ikke mindst en hel del moment :twisted:

han ved en del om diesel tuning..... og har vundet dieselklassen til DHB en par gange efterhånden
pffftttt......
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#5 Indlæg af LionTamer »

Dork: Jeps, men gider ikke alt det der med chip osv.. Så hellere en god gammeldags diesel-hakker, hvor man kan skrue op for diesel-trykket, og smide en stor turbo på nakken af den.. :)

Rune:
Ja, de går mega godt de mercere der, men deres største problem skulle være gearkassen... Så jeg tror nok det ender med en Bmw 324 D.. :)

Slavteren: Ja, hvis jeg finder en fin Ascona til rimelige penge, og sådan en Omega motor, ja så bliver det vist også den kombination.. Selvom det tiltaler mig meget at sådan en bmw er en seks-bener.. Især fordi jeg lige har gået og tunet min 6-benet Opel Monza til lidt over 200 hk..:D
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#6 Indlæg af JDJ »

Kender lidt til bmwen som jeg vil mene er en ret solid maskine, som dog desværre har en tendens til at flække topstykker når de bliver tunet for meget. De brugte diesel topstykker som er i orden er der ved at være langt i mellem og et nyt koster vist omkring de 9.000 + moms

Der er en bruger inde på bmwe30.dk som har hevet en del hk ud af sådan en. Måske han er at finde her inde også. http://bmwe34.dk/forum/gallery.php?op=view&id=74
Besvar