reduceret tændrørs elektrode afstane på turbo motore
Redaktør: Moderatorer
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
reduceret tændrørs elektrode afstane på turbo motore
hvad siger i til konseptet med reduceret tændrørs elektrode afstane på turbo motore for at kompensere for utilstrækkeligt tændings system.
hvor meget kan man reducere elektrodeafstanden.
køre lige nu med 1 mm og overvejer at reducere til 0.8 mm
da jeg har nogle udsættere ved afr<11,5 og 0.7 bar ved 5000 rpm.
hvor meget kan man reducere elektrodeafstanden.
køre lige nu med 1 mm og overvejer at reducere til 0.8 mm
da jeg har nogle udsættere ved afr<11,5 og 0.7 bar ved 5000 rpm.
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
FALFA skrev:køre allerede nu med 19 volt på tændspolen ved tryk over 0.2 bar.
nogen der kendertil en cdi boks andre end "MSD 6al" der er til at købe for pænge.
Hvad er primærmodstanden på din spole nu?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Som havneren skriver, så sker der ikke noget ved 0,6mm.
Det er godtnok toyota, men det klemmer vi den altid ned på.Det går tit at den er istand til at tænde "igennem".
MVH Finn
Det er godtnok toyota, men det klemmer vi den altid ned på.Det går tit at den er istand til at tænde "igennem".
MVH Finn
Senest rettet af K-FINN 16 sep 2006, 17:29, rettet i alt 1 gang.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Wastet spark kan jo også være en løsning, så kører den jo som den kun har 4 cylindre
Og et sammenbanket tændrør kan have besvær med at tænde blandingen ved dellast, og tomgang.
MVH
Morten
Og et sammenbanket tændrør kan have besvær med at tænde blandingen ved dellast, og tomgang.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
wastet spark har absolut også været i tankerne men det der edis er en større sag syntes jeg og krever extra sensore.
jeg bruger en del extra indgange / udgange så selvom ms kan styre 4 spoler så er det ikke muligt hos mig.
nu prøver jeg at reducere gabet til 0,7 mm det burde jo gi 20 -30 %
og så må jeg ha fat i en MSD 6A i vinter.
jeg bruger en del extra indgange / udgange så selvom ms kan styre 4 spoler så er det ikke muligt hos mig.
nu prøver jeg at reducere gabet til 0,7 mm det burde jo gi 20 -30 %
og så må jeg ha fat i en MSD 6A i vinter.
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Dette link passer måske bedre din signatur
http://www.msefi.com/viewtopic.php?p=91 ... ght=#91180
MVH
Morten
http://www.msefi.com/viewtopic.php?p=91 ... ght=#91180
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
