reduceret tændrørs elektrode afstane på turbo motore

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

reduceret tændrørs elektrode afstane på turbo motore

#1 Indlæg af FALFA »

hvad siger i til konseptet med reduceret tændrørs elektrode afstane på turbo motore for at kompensere for utilstrækkeligt tændings system.
hvor meget kan man reducere elektrodeafstanden.
køre lige nu med 1 mm og overvejer at reducere til 0.8 mm
da jeg har nogle udsættere ved afr<11,5 og 0.7 bar ved 5000 rpm.
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

1mm er også rimeligt meget. Ned til de her 0,6 mm vil jeg mene er fuldt "lovligt" - der efter begynder det at blive lidt tyndt.

Men det rigtige var jo selvføleglig at opgradere tændingssystemet.

V/h Chr
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#3 Indlæg af FALFA »

køre allerede nu med 19 volt på tændspolen ved tryk over 0.2 bar.
nogen der kendertil en cdi boks andre end "MSD 6al" der er til at købe for pænge.
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

FALFA skrev:køre allerede nu med 19 volt på tændspolen ved tryk over 0.2 bar.
nogen der kendertil en cdi boks andre end "MSD 6al" der er til at købe for pænge.


Hvad er primærmodstanden på din spole nu?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#5 Indlæg af FALFA »

0,68 ohm
Billede
Senest rettet af FALFA 16 sep 2006, 17:06, rettet i alt 1 gang.
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Som havneren skriver, så sker der ikke noget ved 0,6mm.
Det er godtnok toyota, men det klemmer vi den altid ned på.Det går tit at den er istand til at tænde "igennem".
MVH Finn
Senest rettet af K-FINN 16 sep 2006, 17:29, rettet i alt 1 gang.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

Wastet spark kan jo også være en løsning, så kører den jo som den kun har 4 cylindre :wink:
Og et sammenbanket tændrør kan have besvær med at tænde blandingen ved dellast, og tomgang.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#8 Indlæg af FALFA »

wastet spark har absolut også været i tankerne men det der edis er en større sag syntes jeg og krever extra sensore.
jeg bruger en del extra indgange / udgange så selvom ms kan styre 4 spoler så er det ikke muligt hos mig.
nu prøver jeg at reducere gabet til 0,7 mm det burde jo gi 20 -30 %
og så må jeg ha fat i en MSD 6A i vinter.
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#9 Indlæg af Morten VJ »

Dette link passer måske bedre din signatur
http://www.msefi.com/viewtopic.php?p=91 ... ght=#91180

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#10 Indlæg af FALFA »

tak for den morten har goglet en del men ikke fundet den ?????? .
læser lige lidt på lektien...
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
Besvar