Er det muligt at fejlsøge på selve MS hardwaren, således at man kan undersøge om man har fået brændt noget af, fx inde i boksen eller andre små elektroniske dimser?
Hvad hvis en af benene i multistikket er blevet bukket men rettet ud igen. Kan man forestille sig at sådan et ben kan knække længere inde, og hvorledes vil indgangsvinklen til at måle dette så være?
Fra det ene øjeblik kørte bilen fornuftigt og det næste øjeblim ad H til.
Det eneste jeg gjorde var at rykke lidt i boksen, (og dermed også lidt i stikket) idet jeg skulle montere et com kabel til min eksterne pc. Men det har jeg gjort så mange gange før.
Og nu kan den kun stå i tomgang med 300-400 rpm, og lyder som den går på to eller tre cylindre, og får alt for meget at leve af.
Ved gasgivning går den ud efter 5-10 sek.
Nogen der har et bud?
MS fejlsøgning- HJælp....
Redaktør: Moderatorer
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
MS fejlsøgning- HJælp....
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
-
Mads RR
- Medlem
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: MS fejlsøgning- HJælp....
Hej Ronnie
Jeg vil sige at den største sansynlighed er at en ledning er knækket inde i db37 stikket. Har du prøvet at skrue låget af stikket og set om noget ser mærkeligt ud? Ellers må du igang med at måle alle ledingerne ud i ledningsnettet, en efter en.
Mads RR
Jeg vil sige at den største sansynlighed er at en ledning er knækket inde i db37 stikket. Har du prøvet at skrue låget af stikket og set om noget ser mærkeligt ud? Ellers må du igang med at måle alle ledingerne ud i ledningsnettet, en efter en.
Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Prøv at tage en datalog og studer værdierne. specielt omdrejnings tal og temp.følere.
Det kan give dig en ide om hvor fejlen ligger.
Så kan man koncentrere sin fejlsøgning om netop denne kreds.
En knækket ledning som Mads er inde på er nok mest sandsynligt.
Men hvorfor er boksen Løs, og com. ledningen ikke tilsluttet permanent til MS?
MVH
Morten
Det kan give dig en ide om hvor fejlen ligger.
Så kan man koncentrere sin fejlsøgning om netop denne kreds.
En knækket ledning som Mads er inde på er nok mest sandsynligt.
Men hvorfor er boksen Løs, og com. ledningen ikke tilsluttet permanent til MS?
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html