Turbo-problemer.
: 11 sep 2006, 17:26
Hej Folkens..
Jeg har et problem og det er at min turbo går løs. Bilen er en volvo 760 turbo og den er blevet modificeret med bl.a større turbo. Den originale turbo har gevind i bolthullerne i flangen, og er spændt fast ved at 4 bolte går gennem manifolden, og boltene låses med noget blik af en art på bagsiden af manifolden. MEN, den nye mølle der er kommet på har ikke disse gevind i flangen, så har været noget til at finde nogle endnu længere bolte og så spænde dem rigtig hårdt. Har prøvet med kobbermøtrikker og kontramøtrikker. Til sidst har jeg prøvet at spænde pisset rigtig hårdt og så låse møtrikkerne med et par svejseklatter og det samme med bolthovedet i den anden ende. efter 1500km er den så gal igen. Den er ikke gået op i de fusker-svejsninger, men tror boltene har strukket sig! Det er alm. 8.8 bolte der er brugt...
Hvis man nu bruger rustfri bolte og laver det samme nummer med at låse dem med de svejseklatter, vil det gå?? Eller er der nogen der har en bedre idé?
Jeg har et problem og det er at min turbo går løs. Bilen er en volvo 760 turbo og den er blevet modificeret med bl.a større turbo. Den originale turbo har gevind i bolthullerne i flangen, og er spændt fast ved at 4 bolte går gennem manifolden, og boltene låses med noget blik af en art på bagsiden af manifolden. MEN, den nye mølle der er kommet på har ikke disse gevind i flangen, så har været noget til at finde nogle endnu længere bolte og så spænde dem rigtig hårdt. Har prøvet med kobbermøtrikker og kontramøtrikker. Til sidst har jeg prøvet at spænde pisset rigtig hårdt og så låse møtrikkerne med et par svejseklatter og det samme med bolthovedet i den anden ende. efter 1500km er den så gal igen. Den er ikke gået op i de fusker-svejsninger, men tror boltene har strukket sig! Det er alm. 8.8 bolte der er brugt...
Hvis man nu bruger rustfri bolte og laver det samme nummer med at låse dem med de svejseklatter, vil det gå?? Eller er der nogen der har en bedre idé?