MS starter ikke

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

MS starter ikke

#1 Indlæg af Mark »

Har lige monteret MSnS-Extra færdig på bilen, men den vil ikke starte, det er med den originale hall-giver, motoren er en ford v6 fra en scorpio fra 1988.
Når man prøver at starte motoren og ser i Megatune samtidigt giver det ikke RPM udslag.

Har oploadet .MSQ filen (det er version 24s13) (omdøb fra .txt til .msq)

Kører spark på Fidle udgangen.
Vedhæftede filer
megasquirt200608021022.txt
(1.67 KiB) Downloadet 356 gange
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Tag lige i først omgang og mål med en prøvediode lampe om der kommer signal fra hallgiveren. Det skal du gøre mens det hele er koblet sammen.
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#3 Indlæg af Mark »

hvad skal jeg måle på med de to ledninger, helt præcist ? :)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Du skal ændre din hardware da du har en indugiver og ikke en hall giver.
2 ledninger indu 3 ledninger Hall. det er hovedreglen.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#5 Indlæg af Mark »

Morten VJ skrev:Du skal ændre din hardware da du har en indugiver og ikke en hall giver.
2 ledninger indu 3 ledninger Hall. det er hovedreglen.

MVH

Morten


Øhhh det skulle da gerne være med hall giver i strømfordeleren ?

se billede her af stikket på strømfordeleren med indbygget tændingsmodul
http://www.t5r.dk/FM533-info.jpg
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#6 Indlæg af Havneren »

Det der fortæller ikke om det er hall eller induktiv af hvad jeg kan se...

Det bliver du nød til at kigge ned i fordeleren for at se, kigge i data eller afgøre om den ene af de tre ledninger er en skærm.

V/h Chr
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

Nåå det er en tfi tænding.
Det hele står jo her.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html

Har du gnist?
Hvis ja så virker modulet, og fejlen skal søges i ms.
Ingen gnist så kan det være modulet eller forbindelserne der til.
Eller giveren i fordeleren.

Kontroller indstillingerne i MS at de virkelig stemmer overens med dem der står i linket.

Ellers er den typiske fejl at man glemmer at åbne default msq filen inden man starter helt fra bunden med sin egen opsætning.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#8 Indlæg af Havneren »

Altså hvis det ER med hallgiver - Så smid da lige en diodelampe på signalet ind i MS. Er der signal her - så mål på samme måde om der signal ved dit modul. Er der også signal her så er det nok dit modul den er gal med eller strøm til samme. Er signal ud fra hallgiveren men ikke over til modulet må det ligge et sted i MS/programmering.

V/h Chr
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

#9 Indlæg af Mark »

yearh nu startede den :D


Flyttede en ledning fra GE-/N- til digital triger samt der skulle 12V ind på SPOUT sammen med Spark fra MSen med en 330ohm imellem som beskrevet i linket :D

Ved ikke helt hvad trigger angel skal stå til med 59 gad den ikke starte 70 startede den men gik Meget lav i tomgang kører 1200rpm i tomgang med 85 i trigger angel.....

men så snart man giver en lidt gas vil den ikke tage det, hvad kan det skyldes ?
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#10 Indlæg af Saab-Daniel »

har du fulgt vejledningen HELT som beskrevet?
Du skal ind spark-setup (der hvor du sætter trigger angle).
Tjek, at du nederst (ud for fixed angle) har -10 stående. Derudover, skal du tjekke at du har lavet et fornuftigt map, du kan bruge til bilen?
I det hele taget, så læs godt og grundigt på, hvordan du skal implementere tændings-delen...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Besvar