MS starter ikke
Redaktør: Moderatorer
-
Mark
- Senior Medlem
- Indlæg: 380
- Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
- Geografisk sted: Danmark
MS starter ikke
Har lige monteret MSnS-Extra færdig på bilen, men den vil ikke starte, det er med den originale hall-giver, motoren er en ford v6 fra en scorpio fra 1988.
Når man prøver at starte motoren og ser i Megatune samtidigt giver det ikke RPM udslag.
Har oploadet .MSQ filen (det er version 24s13) (omdøb fra .txt til .msq)
Kører spark på Fidle udgangen.
Når man prøver at starte motoren og ser i Megatune samtidigt giver det ikke RPM udslag.
Har oploadet .MSQ filen (det er version 24s13) (omdøb fra .txt til .msq)
Kører spark på Fidle udgangen.
- Vedhæftede filer
-
- megasquirt200608021022.txt
- (1.67 KiB) Downloadet 356 gange
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Du skal ændre din hardware da du har en indugiver og ikke en hall giver.
2 ledninger indu 3 ledninger Hall. det er hovedreglen.
MVH
Morten
2 ledninger indu 3 ledninger Hall. det er hovedreglen.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Mark
- Senior Medlem
- Indlæg: 380
- Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
- Geografisk sted: Danmark
Morten VJ skrev:Du skal ændre din hardware da du har en indugiver og ikke en hall giver.
2 ledninger indu 3 ledninger Hall. det er hovedreglen.
MVH
Morten
Øhhh det skulle da gerne være med hall giver i strømfordeleren ?
se billede her af stikket på strømfordeleren med indbygget tændingsmodul
http://www.t5r.dk/FM533-info.jpg
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Nåå det er en tfi tænding.
Det hele står jo her.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
Har du gnist?
Hvis ja så virker modulet, og fejlen skal søges i ms.
Ingen gnist så kan det være modulet eller forbindelserne der til.
Eller giveren i fordeleren.
Kontroller indstillingerne i MS at de virkelig stemmer overens med dem der står i linket.
Ellers er den typiske fejl at man glemmer at åbne default msq filen inden man starter helt fra bunden med sin egen opsætning.
MVH
Morten
Det hele står jo her.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-tfi.html
Har du gnist?
Hvis ja så virker modulet, og fejlen skal søges i ms.
Ingen gnist så kan det være modulet eller forbindelserne der til.
Eller giveren i fordeleren.
Kontroller indstillingerne i MS at de virkelig stemmer overens med dem der står i linket.
Ellers er den typiske fejl at man glemmer at åbne default msq filen inden man starter helt fra bunden med sin egen opsætning.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Altså hvis det ER med hallgiver - Så smid da lige en diodelampe på signalet ind i MS. Er der signal her - så mål på samme måde om der signal ved dit modul. Er der også signal her så er det nok dit modul den er gal med eller strøm til samme. Er signal ud fra hallgiveren men ikke over til modulet må det ligge et sted i MS/programmering.
V/h Chr
V/h Chr
-
Mark
- Senior Medlem
- Indlæg: 380
- Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
- Geografisk sted: Danmark
yearh nu startede den
Flyttede en ledning fra GE-/N- til digital triger samt der skulle 12V ind på SPOUT sammen med Spark fra MSen med en 330ohm imellem som beskrevet i linket
Ved ikke helt hvad trigger angel skal stå til med 59 gad den ikke starte 70 startede den men gik Meget lav i tomgang kører 1200rpm i tomgang med 85 i trigger angel.....
men så snart man giver en lidt gas vil den ikke tage det, hvad kan det skyldes ?
Flyttede en ledning fra GE-/N- til digital triger samt der skulle 12V ind på SPOUT sammen med Spark fra MSen med en 330ohm imellem som beskrevet i linket
Ved ikke helt hvad trigger angel skal stå til med 59 gad den ikke starte 70 startede den men gik Meget lav i tomgang kører 1200rpm i tomgang med 85 i trigger angel.....
men så snart man giver en lidt gas vil den ikke tage det, hvad kan det skyldes ?
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
har du fulgt vejledningen HELT som beskrevet?
Du skal ind spark-setup (der hvor du sætter trigger angle).
Tjek, at du nederst (ud for fixed angle) har -10 stående. Derudover, skal du tjekke at du har lavet et fornuftigt map, du kan bruge til bilen?
I det hele taget, så læs godt og grundigt på, hvordan du skal implementere tændings-delen...
Daniel.
Du skal ind spark-setup (der hvor du sætter trigger angle).
Tjek, at du nederst (ud for fixed angle) har -10 stående. Derudover, skal du tjekke at du har lavet et fornuftigt map, du kan bruge til bilen?
I det hele taget, så læs godt og grundigt på, hvordan du skal implementere tændings-delen...
Daniel.