Side 1 af 2

4age Silvertop ladetryk

: 04 sep 2006, 23:50
af zeion
Hej pp folkens

Jeg har siddet og fulgt lidt med på siden den sidste måned og det er virkelig rart at se et forum, som ikke er spoleret af scotterknægte og sure mundhuggende mennesker.

Så derfor tænkte jeg at dette måtte være det rette element at placere mit relative simple spørgsmål.

En standart 4age 20v silvertop.
Kan man kører med 0,4 - 0,5 ladetryk på sådan en uden den springer sig selv i stumper og stykker ?

Planen er nogle 4agze stempler, men er det nok ? eller skal man også have krumtappen fra en 4agze ?

Og hvad med topparkningen, skal det være noget metal for at hæve komprationen ?

På forhånd tak !

Mvh Lasse Kofoed

: 05 sep 2006, 11:43
af Jesper H
Krumtappen er den samme i en 4agze. Jeg kører med 4agze stempler og 3 7afe toppakninger, det holder fint til 1 bar, og sikkert også mere hvis man ville.

: 05 sep 2006, 15:15
af zeion
Perfekt, tak for det hurtige og præcise svar.

: 05 sep 2006, 16:55
af klyfax
Hvis det bare er 0.4-0.5 bar så er kompressor stempler sku gode nok. Bare tag dem fra 145'eren...

: 05 sep 2006, 17:49
af Alex_Reedtz
Og lige for at rette dig lidt, du skal nok sænke kompressionen istedet for at hæve den.

: 05 sep 2006, 17:59
af K-FINN
Hvis du montere 145hk's 4agze stempler, så har du sænket kompression.
Egon kører med 2,5 bar på de stempler, så tror de holder til dig også. :gnaek:
MVh Finn

: 05 sep 2006, 23:14
af zeion
sænket kompression :reading:

i har ret. :roll:

Er der nogle af jer der har nogle 4agze stempler tilsalg.
Hvad må prisen være på sådan nogle, i rimlig stand ?

Jeg har anskaffet mig følgende dele

Turbomanifold
Turbo
Intercooler
Mf2
2x 7mgte dysser

Diverse rør er der styr på.

Hvad siger eksperterne til det ?

: 05 sep 2006, 23:16
af klyfax
Kompressor stempler, og en Fuel Cut Defencer, så er den hjemme...

: 05 sep 2006, 23:19
af zeion
Okay !

Fuel Cut Defencer, troede ellers at mf2'eren var nok !

Ved godt det kun er benzin tilskud.Men havde fået på fornemmesen at det var det der skulle bruges.

Når ja også har jeg også en 2,5bars mapsensor

: 06 sep 2006, 10:13
af Jesper H
zeion skrev:Okay !

Fuel Cut Defencer, troede ellers at mf2'eren var nok !

Ved godt det kun er benzin tilskud.Men havde fået på fornemmesen at det var det der skulle bruges.

Når ja også har jeg også en 2,5bars mapsensor


Styreboksen kan ikke lide tryk, så den skal snydes med en FCD. Den kan købes ved www.turbomotor.dk

Den orginale mapsensor kan sagtens bruges.