vw 1,8 gti motoropbygning
Redaktør: Moderatorer
-
Thomas Nielsen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 12:35
- Geografisk sted: Sønderjylland, Vojens... Bil: VW Golf Gti Turbo
- Kontakt:
vw 1,8 gti motoropbygning
Står for at skulle bruge vinteren på noget andet end at støvsuge og tørre støv af lcd skærmen, så det må blive en motor ombygning/renovering.
Men hva skal man hælde i sådan en vw golf 1,8 gti motor vis den skal op og holde til 300+ heste og gerne køre som er nogenlunde "hverdagsbil"
6 trins gearkassen og sintermetal koblingen skal hvertfald skiftes ud til noget mere kør-bart, men g60 gearkasse og forstærket kobling ? eller andre forslag?
Hva med motoren
Assysmetrisk knast fra DBilas 270°/264° ?
Strammere ventilfjedre ?
Krumtap, hvilken er god ?
Smedede stempler eller kan de bruges fra G60 ?
Samme med stempel stængerne ? (kan ikke lige huske hva de rigtig hedder hehe)
Og hva vil i ellers lave ved motoren ???
Har så resten af delene som jeg ikke regner med at der skal ske nogen udskiftning i
KKK k27 turbo
DTA motorstyring
Siemens dyser, dysebro osv.
Olie og vandkøler
Og selvfølgelig intercooler
Rør fittings osv osv
Er det her skudt helt forbi ?
Kom gerne med andre forslag!
Evt. vis i har link til forhandlere og priser
MAX budget 20.000,00
Men hva skal man hælde i sådan en vw golf 1,8 gti motor vis den skal op og holde til 300+ heste og gerne køre som er nogenlunde "hverdagsbil"
6 trins gearkassen og sintermetal koblingen skal hvertfald skiftes ud til noget mere kør-bart, men g60 gearkasse og forstærket kobling ? eller andre forslag?
Hva med motoren
Assysmetrisk knast fra DBilas 270°/264° ?
Strammere ventilfjedre ?
Krumtap, hvilken er god ?
Smedede stempler eller kan de bruges fra G60 ?
Samme med stempel stængerne ? (kan ikke lige huske hva de rigtig hedder hehe)
Og hva vil i ellers lave ved motoren ???
Har så resten af delene som jeg ikke regner med at der skal ske nogen udskiftning i
KKK k27 turbo
DTA motorstyring
Siemens dyser, dysebro osv.
Olie og vandkøler
Og selvfølgelig intercooler
Rør fittings osv osv
Er det her skudt helt forbi ?
Kom gerne med andre forslag!
Evt. vis i har link til forhandlere og priser
MAX budget 20.000,00
2nd place is the 1st looser.
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Din motor har jo allerede på sit højeste lavet 340hk. Det har jeg endda personligt målt den til.
Du har også allerede en assymetrisk schrich knast i. Mener den er 272/266 eller sådan ngoet. Har du ikke snakket med Henrik? Hvis du vil op på 300+ hk vil jeg dog mene du skal have en skarpere knast i og evt. have portet den top. Måske endda større ventiler i. Selvf. kan du et langt stykke af vejen bare skrue trykket op.
Om krumtappen, stebpler og pejlstænger kan holde er vel egentligt komplet lige gyldigt med det budget du har der på 20.000 - Det SKAL det bare.
G60 gearkasse og en 6 armet sintermetal kobling er nok vejen frem. Der har du stadig riemelig kørbarhed.
Gearkasse og kobling - 3000 + 4500 = 7500kr
Portning og knast - 4000 + 3000 = 7000kr
Indkøring - 5000kr
19.500kr. Så har du ikke råd til mere...
V/h Chr
Du har også allerede en assymetrisk schrich knast i. Mener den er 272/266 eller sådan ngoet. Har du ikke snakket med Henrik? Hvis du vil op på 300+ hk vil jeg dog mene du skal have en skarpere knast i og evt. have portet den top. Måske endda større ventiler i. Selvf. kan du et langt stykke af vejen bare skrue trykket op.
Om krumtappen, stebpler og pejlstænger kan holde er vel egentligt komplet lige gyldigt med det budget du har der på 20.000 - Det SKAL det bare.
G60 gearkasse og en 6 armet sintermetal kobling er nok vejen frem. Der har du stadig riemelig kørbarhed.
Gearkasse og kobling - 3000 + 4500 = 7500kr
Portning og knast - 4000 + 3000 = 7000kr
Indkøring - 5000kr
19.500kr. Så har du ikke råd til mere...
V/h Chr
-
Thomas Nielsen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 12:35
- Geografisk sted: Sønderjylland, Vojens... Bil: VW Golf Gti Turbo
- Kontakt:
Da motoren jo er en G60 og ikke en 1,8 gti som bilen er født vil jeg gerne have lavet den med en lovlig motor så jeg ikke har det problem den dag syn kommer.
De 20k er til motoren, intet med gearkasse, justering osv. kun til stumper til motoren...
har det noget at sige om det er en gti 8v blok eller g60 ? er der nogen udvendig forskel ???
De 20k er til motoren, intet med gearkasse, justering osv. kun til stumper til motoren...
har det noget at sige om det er en gti 8v blok eller g60 ? er der nogen udvendig forskel ???
2nd place is the 1st looser.
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Nå ok...
Ja. Der er udvendige forskelle. F.eks. motornummeret og en plade som spærre af ind til vandet ovre ved tandremmen.
Der ud over er G60 motoren med oliesmøring under stemplerne. Det er GTI´en ikke.
Selve krumtappen er den samme mener jeg. Stemplerne og pejlstængerne er dog NOGET stærkere i G60 maskinen. Du kan sagtens tage stempler og pejlstænger fra G60 motoren og smide over i gti motoren, men du har så ikke oliesmøringen med.
Du kan selvf. også vælge at købe smedede stempler og nogle fine pejlstænger (Dette ville nok løbe op i små 20.000 inden de sad i.
), men det er der nu ingen grund til, hvis du bliver omkring de 300hk.
V/h Chr
Ja. Der er udvendige forskelle. F.eks. motornummeret og en plade som spærre af ind til vandet ovre ved tandremmen.
Der ud over er G60 motoren med oliesmøring under stemplerne. Det er GTI´en ikke.
Selve krumtappen er den samme mener jeg. Stemplerne og pejlstængerne er dog NOGET stærkere i G60 maskinen. Du kan sagtens tage stempler og pejlstænger fra G60 motoren og smide over i gti motoren, men du har så ikke oliesmøringen med.
Du kan selvf. også vælge at købe smedede stempler og nogle fine pejlstænger (Dette ville nok løbe op i små 20.000 inden de sad i.
), men det er der nu ingen grund til, hvis du bliver omkring de 300hk.
V/h Chr
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Wildert skrev:Jeg mener helt bestemt at have læst at krumbassen i en G60'er også er stærkere.
I det hele taget skulle bunden på sådan en G60'er være lidt af en velbygget konstruktion - kun overgået af en 1.8T'erens bund.
Hummm... Jeg har stået med to krumtappe (G60 og almindelig) ved siden af hinanden. Jeg kunne ikke udmiddelbart se forskel. Desværre vejede jeg dem ikke.
Jeg er nu godt nok ikke sikker på at 1,8T bunden er stærkere Brian. I hvert fald ikke pejlstængerne. Jeg har set en del bøje og rent optisk ser de heller ikke kraftigere ud.
V/h Chr
-
0-100
- Medlem
- Indlæg: 163
- Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Du kan måske bruge dette link:
http://www.ame-racing.de/dragracer/galerie_golf1_8VG60.shtml
Her er et udpluk af denne side:
Motor : PG (G60 original) 1,9 l 8V G60
- Leistung: 340 PS / 250 kW mit 1,05 bar Ladedruck bei 6800 und 378 Nm bei 5500 U/min, Schaltdrehzahl : 7800 U/min
- Kupplung : Fichtel & Sachs Sintascheibe für 16V, abgedrehtes Schwungrad vom 16V und verstärkte Druckplatte von Fichtel & Sachs ebenfalls für 16V
- Motorblock : PG (G60 original)
- Kurbelwelle : 86,4 Hub
- Pleuele : S2 mit verstärkten Schrauben und Pleuellagern, Pleuellänge 144 mm
- Kolben : Schmiedekolben mit 83er Durchmesser Sonderanfertigung
- G-Lader : maximal bearbeitet mit 60 mm Laderrad und breitem Zahnriemen
- Aluölwanne und Ölhobel
- Bearbeiteter Zylinderkopf : mit großen Ventilen (41 / 35), verstärkten Ventilfedern und umgerüstet auf starre Tassenstößel und 35 mm Einlasskanäle
- Verdichtungsverhältnis : 9,5 : 1
- Nockenwelle : Einlass 290° mit 12 mm Ventilhub, Auslass 280° mit 11,5 mm Ventilhub Einzelanfertigung für starre Tassenstößel
- Verstellbares Nockenwellenrad
- Ansaugbrücke : maximal bearbeitet (37 mm Querschnitt) so das auf der Unterseite Alu aufgeschweißt werden musste sowie eine 65 mm große Drosselklappe
- Einspritzanlage : freiprogrammierbares AME-Motronik Einspritz- und Zündsystem 2.2
- Fächerkrümmer : 4 in 1 mit 48 mm einzelrohren und 63 mm Zusammenführung
- Auspuffanlage : Sonderanfertigung mit durchgehend 63 mm Querschnitt und einem Dämpfer
- Ladeluftkühler : Rallye-Golf (umgeschweißt)
- Ölkühlanlage
Hilsen Dennis
http://www.ame-racing.de/dragracer/galerie_golf1_8VG60.shtml
Her er et udpluk af denne side:
Motor : PG (G60 original) 1,9 l 8V G60
- Leistung: 340 PS / 250 kW mit 1,05 bar Ladedruck bei 6800 und 378 Nm bei 5500 U/min, Schaltdrehzahl : 7800 U/min
- Kupplung : Fichtel & Sachs Sintascheibe für 16V, abgedrehtes Schwungrad vom 16V und verstärkte Druckplatte von Fichtel & Sachs ebenfalls für 16V
- Motorblock : PG (G60 original)
- Kurbelwelle : 86,4 Hub
- Pleuele : S2 mit verstärkten Schrauben und Pleuellagern, Pleuellänge 144 mm
- Kolben : Schmiedekolben mit 83er Durchmesser Sonderanfertigung
- G-Lader : maximal bearbeitet mit 60 mm Laderrad und breitem Zahnriemen
- Aluölwanne und Ölhobel
- Bearbeiteter Zylinderkopf : mit großen Ventilen (41 / 35), verstärkten Ventilfedern und umgerüstet auf starre Tassenstößel und 35 mm Einlasskanäle
- Verdichtungsverhältnis : 9,5 : 1
- Nockenwelle : Einlass 290° mit 12 mm Ventilhub, Auslass 280° mit 11,5 mm Ventilhub Einzelanfertigung für starre Tassenstößel
- Verstellbares Nockenwellenrad
- Ansaugbrücke : maximal bearbeitet (37 mm Querschnitt) so das auf der Unterseite Alu aufgeschweißt werden musste sowie eine 65 mm große Drosselklappe
- Einspritzanlage : freiprogrammierbares AME-Motronik Einspritz- und Zündsystem 2.2
- Fächerkrümmer : 4 in 1 mit 48 mm einzelrohren und 63 mm Zusammenführung
- Auspuffanlage : Sonderanfertigung mit durchgehend 63 mm Querschnitt und einem Dämpfer
- Ladeluftkühler : Rallye-Golf (umgeschweißt)
- Ölkühlanlage
Hilsen Dennis
-
Thomas Nielsen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 12:35
- Geografisk sted: Sønderjylland, Vojens... Bil: VW Golf Gti Turbo
- Kontakt:
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Jeg TROR det kan bygges over ja, men det er ikke "bare" lige da. Du skal bore/færse ind i en oliekanal og lave et hul ved siden af til gevind også. G60 blokken er fræst af til anlægsfladen til dyserne og det er jeg i tvivl om om en almindelig blok er. Ellers skal den så også fræses af.
Jeg mener at have hørt om en der har lavet det.
V/h Chr
Jeg mener at have hørt om en der har lavet det.
V/h Chr
