Ignition map konfigurator - Giv jeres input!

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

Ignition map konfigurator - Giv jeres input!

#1 Indlæg af JPP »

Jeg kunne godt tænke mig lidt input på en betaversion af konfigurator til opstarts ignition map. Det vil være kanon med nogle sammenligninger i forhold til eksisterende fungerende tændingsmap. Jeg har selvfølgelig testet med mit eget map og hvad der ellers har kunne findes.

Syntes i faktorerne er helt i skoven, så skyd løs da den er lagt op til at få klø :mrgreen:

På forhånd tak :up:

PS: Ved godt det ikke er muligt at ramme standard map generelt for motorer (tonsvis individuelle krydsende faktorer), men et forsøg til fornuftig opstartsmaps er hermed startet.

-----------------------------

Programmet kan nu downloades her: http://www.powerpage.dk/tuning_ignition_configurator.aspx

Billede
Senest rettet af JPP 05 okt 2006, 17:14, rettet i alt 18 gange.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#2 Indlæg af Saab-Daniel »

Det ser rigtigt fint ud, jakob!
Skulle det fungere som opstarts-map for mig, så ville det slet ikke være dumt! Man skal nok bare lige huske at sætte faktoren den retarderer med, rimeligt højt, nu det er et opstart-map... Jeg forsøgte med faktor 1.8, og det ville faktisk fungere ret godt til min bil, selvom det nok var en anelse aggressivt...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#3 Indlæg af JPP »

Det lyder squ godt :lol:

-1,8 retarderingsfaktoren var det ud fra opsætningen som passede til din motor i valgene eller ændrede du den selv til det efterfølgende?

Hensigten er at forsøge at ligge lidt til den sikre side men ikke overdrevet.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#4 Indlæg af Saab-Daniel »

Det var noget jeg selv satte den op til, for den sagde selv 1.4. Så syntes faktisk det er for aggressivt... Så til min skulle den, for at være sikker, op på ca 2, så kan man justere ned bagefter... Men 1.8 virkede bedre...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#5 Indlæg af JPP »

Ok :) Det vil være kanon hvis du lige kan poste dine valg/indstillinger til motor. Så kigger jeg lige på det.

Pft Jakob
Brugeravatar
Brian SPC
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 12 sep 2003, 10:57
Geografisk sted: Barrit
Kontakt:

#6 Indlæg af Brian SPC »

Jeg synes faktisk at det virker ret godt, lidt til den forsigtige side ved højt tryk, men det gør jo ikke noget. Tester mappet på bilen i morgen.
Rigtig god regnemaskine du har fået lavet der :D Kunne være fedt hvis man kunne lave noget ligende til fuel, men der er nok for mange faktore der spilder ind.
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#7 Indlæg af Saab-Daniel »

2 ventiler pr. cylinder
lav kompression
under 88mm bore (kan ikke lige huske min, den er måske 89)
95 oktan
middel indsugningskøling
middel squish
ingen vand-sprøjt

Og specielt fordi det er 95oktan der er valgt, syntes jeg den er for aggressiv... :)
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#8 Indlæg af JPP »

Brian SPC skrev:Jeg synes faktisk at det virker ret godt, lidt til den forsigtige side ved højt tryk, men det gør jo ikke noget. Tester mappet på bilen i morgen.
Rigtig god regnemaskine du har fået lavet der :D Kunne være fedt hvis man kunne lave noget ligende til fuel, men der er nok for mange faktore der spilder ind.


Lyder squ godt :D Og kanon med live test :mrgreen:

Der kommer en AFR opstarts konfigurator. Her er faktisk langt færre faktorer så længe det kun er AFR. Nær umulig bliver det dog straks hvis det skal være dysebestemt med ms / dc i felterne. Det bliver kun AFR, men det er også den sikreste/bedste guide.

Nu skal denne her valideres og tæskes rundt på kryds og tværs.
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#9 Indlæg af JPP »

Saab-Daniel skrev:2 ventiler pr. cylinder
lav kompression
under 88mm bore (kan ikke lige huske min, den er måske 89)
95 oktan
middel indsugningskøling
middel squish
ingen vand-sprøjt

Og specielt fordi det er 95oktan der er valgt, syntes jeg den er for aggressiv... :)
Daniel.


Takker! - Der er uploadet ny version. Her er ændret en lille smule på faktoren for oktantallene og tilført en finere indeling for kompressionen.
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af xillur »

jamen det er jo kanin jakob, jeg vil da lige prøve den af på min når jeg har fået styr på tændspolen :gnaek:
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
Besvar