Jeg kunne godt tænke mig lidt input på en betaversion af konfigurator til opstarts ignition map. Det vil være kanon med nogle sammenligninger i forhold til eksisterende fungerende tændingsmap. Jeg har selvfølgelig testet med mit eget map og hvad der ellers har kunne findes.
Syntes i faktorerne er helt i skoven, så skyd løs da den er lagt op til at få klø
På forhånd tak
PS: Ved godt det ikke er muligt at ramme standard map generelt for motorer (tonsvis individuelle krydsende faktorer), men et forsøg til fornuftig opstartsmaps er hermed startet.
Det ser rigtigt fint ud, jakob!
Skulle det fungere som opstarts-map for mig, så ville det slet ikke være dumt! Man skal nok bare lige huske at sætte faktoren den retarderer med, rimeligt højt, nu det er et opstart-map... Jeg forsøgte med faktor 1.8, og det ville faktisk fungere ret godt til min bil, selvom det nok var en anelse aggressivt...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Det var noget jeg selv satte den op til, for den sagde selv 1.4. Så syntes faktisk det er for aggressivt... Så til min skulle den, for at være sikker, op på ca 2, så kan man justere ned bagefter... Men 1.8 virkede bedre...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Jeg synes faktisk at det virker ret godt, lidt til den forsigtige side ved højt tryk, men det gør jo ikke noget. Tester mappet på bilen i morgen.
Rigtig god regnemaskine du har fået lavet der Kunne være fedt hvis man kunne lave noget ligende til fuel, men der er nok for mange faktore der spilder ind.
Sierra 2.0i TT Solgt - Nu Kia Picanto ´09 & Volvo 940 2.3 GL Stc. B230FD
www.SPC-Net.dk
2 ventiler pr. cylinder
lav kompression
under 88mm bore (kan ikke lige huske min, den er måske 89)
95 oktan
middel indsugningskøling
middel squish
ingen vand-sprøjt
Og specielt fordi det er 95oktan der er valgt, syntes jeg den er for aggressiv... Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brian SPC skrev:Jeg synes faktisk at det virker ret godt, lidt til den forsigtige side ved højt tryk, men det gør jo ikke noget. Tester mappet på bilen i morgen. Rigtig god regnemaskine du har fået lavet der Kunne være fedt hvis man kunne lave noget ligende til fuel, men der er nok for mange faktore der spilder ind.
Lyder squ godt Og kanon med live test
Der kommer en AFR opstarts konfigurator. Her er faktisk langt færre faktorer så længe det kun er AFR. Nær umulig bliver det dog straks hvis det skal være dysebestemt med ms / dc i felterne. Det bliver kun AFR, men det er også den sikreste/bedste guide.
Nu skal denne her valideres og tæskes rundt på kryds og tværs.
Saab-Daniel skrev:2 ventiler pr. cylinder lav kompression under 88mm bore (kan ikke lige huske min, den er måske 89) 95 oktan middel indsugningskøling middel squish ingen vand-sprøjt
Og specielt fordi det er 95oktan der er valgt, syntes jeg den er for aggressiv... Daniel.
Takker! - Der er uploadet ny version. Her er ændret en lille smule på faktoren for oktantallene og tilført en finere indeling for kompressionen.