Hvordan skal rpm-signalet se ud i megalogviewer?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

Hvordan skal rpm-signalet se ud i megalogviewer?

#1 Indlæg af Saab-Daniel »

hej alle...
Har lige "opdaget" megalogviewer, og wow, det er et fedt program :)
Jeg kører kun tænding på min, så det er kun RPM, MAP og Spark Angle der er aktive.
Billede

Spørgsmålet hertil er så, ser jeres rpm-signal ud som mit? Signalet vibrerer op og ned, hvilket virker lidt forkert på mig!
Det skal siges at jeg trigger via hall-sensoren i fordeleren...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Du har støj på dit RPM signal. Enten mekanisk ustabilitet, eller elektrisk.

Den kan levere en helt glat fin kurve, hvis det er 10-4.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Escort 3
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44

#3 Indlæg af Escort 3 »

kan det hjælpe med en ferrit kærne eller hvordan det staves ?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Jeg hælder mest til mekanisk støj.

Da det ser meget stabilt ud.

Knast kæde og fordeler er den første indskydelse.

Faktisk kan overtryks ventilen i olie pumpen også give disse symtomer.
Hvis det er en B motor du kører med.

Jeg vilde ønske at jeg havde lige så nem tilgang til svinghjulet som dig.

34 huller og en sensor og så er problemet løst.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#5 Indlæg af Saab-Daniel »

Det er en H-motor jeg kører med...
Med hensyn til svinghjulet, så mener du jeg burde taget mit rpm-signal derfra i stedet? Men hvorfor 34 huller, hvis det skal være et 36-1 hjul?
Syntes også det ligner støj, derfor jeg spurgte, har en raslen fra kæden, så det kunne godt være den der ødelægger signalet for mig...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

34 huller :damn:
Jeg kan ikke tælle der skal self stå 35 :roll:

Jeg ville nok først lave knastkæden, inden der sker ulykker.

Og dernæst overveje om støjen er af betydning for tænding, og benzin.
For mig ser det ikke såddan ud.

Krumtapsløsningen er helt klart den mest støjfrie løsning.
Og man får helt automatisk flere tændings løsninger.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar