Side 1 af 2
Tunet B23ET - Kobling?
: 19 aug 2006, 20:01
af Volvo-Dennis
Hej Folkens.
Så skal min Volvo 760T chippes på lørdag, og har muligvis lidt problemer med koblingen. Synes nogle gange jeg kan fornemme at den glider når den får ladetryk (kører den ikke over mere end 0,5bar, for ellers banker den) Og det er std koblingen som der er i nu. Kan man få en original kobling som er strammet lidt op, eller kan man tage en fra en anden model, eller skal man have noget specielt? hvad er jeres erfaringer. Eller vil en ny std. kobling 'do the trick'?
Konfigurationen er: B23ET, T03-04 hybrid, std benzintryk & dyser, gennemstrømspotter.
: 20 aug 2006, 00:13
af Morten VJ
Om standart koblingen i en 700 kan holde til 250 hk.
Det har jeg ingen erfaring med. Men internetet er ikke overbebyrdet med opgraderede koblings spørgsmål til denne kobling, så det bliver et måske kan det holde.
Mht. opgraderede koblinger, så er KG trimning i sverige et godt bud.
Men lad vær med at købe den stærkeste, da den er umulig at køre med til dagligt, medmindre man bygger hydraulikken om.
Det næste problem bliver gearkassen, da den har en tendens til at rense 3 gearet hvis den får moment nok. og du vil ligge på grænsen.
Så egentlig er det et doppelt problem koblingen glider, men gearkassen kan ikke holde i længden til en stærkere kobling.
MVH
Morten
: 20 aug 2006, 09:08
af Volvo-Dennis
Ok, du skal have tusind tak for svaret. Jeg arbejder videre med det! Jeg skriver lige herinde hvordan det hele ender.
Dennis
: 27 aug 2006, 18:17
af mathle
hey dennis
mit bud er at du skal købe en kg kobling og de kan fås i flere størrelser men pas på for der er ikke kun 3gearet der er for svagt i gearkassen overgangen til lav gearet er svagt også
hilsen mathle bg
: 27 aug 2006, 18:38
af Volvo-Dennis
Jeg tog den beslutning at prøve med en ny sachs kobling. Og bilen er forresten blevet chippet. 243hk og 367,1nm. Så det kan en standard kobling da holde til

: 27 aug 2006, 18:44
af Morten VJ
mathle skrev:hey dennis
mit bud er at du skal købe en kg kobling og de kan fås i flere størrelser men pas på for der er ikke kun 3gearet der er for svagt i gearkassen overgangen til lav gearet er svagt også
hilsen mathle bg
Overgang til lavgearet
Hvad mener du, det er jo ikke en traktor eller landrover gearkasse.
Tilykke med koblingen og effekten Dennis.
MVH
Morten
: 27 aug 2006, 18:46
af mathle
der er 2 aksler i gearkassen og overgangen til lavgearsakslen (1,2,3) er heller ikke særlig stærk
: 27 aug 2006, 19:01
af Morten VJ
Ok så er jeg med.
De fleste gearkasse nedbrud på nettet er dog et renset 3 gear.
Derfor opgradere man gearkasse når man når over de ca 350 nm, og er villig til at bruge dem. Ellers kører man med omtanke, og forsøger at skåne 3 gearet.
Overgearet på en 240 er heller ikke sindsygt stærkt. men blev forbedret i 700 serien.
Men der findes 4 relativt nemme løsninger for at rette på gearkasse problemet.
MVH
Morten
: 27 aug 2006, 19:03
af mathle
hvad dog (for jeg har smidt min)
: 27 aug 2006, 19:12
af Morten VJ
En 262-265 getrag fra en gl BMW
M90 fra en volvo 940
En T5 fra en Ford Mustang
Eller en Supra geakasse.
De 2 første er nemme da det hele findes i eropa.
T5 konverteringen er fra USA
og supra konverteringen er fra Australien
MVH
Morten