flere dyser pr megasquirt udgang

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
mikkel
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 20 sep 2005, 10:53
Geografisk sted: Ringkøbing Vestjylland.
Kontakt:

flere dyser pr megasquirt udgang

#1 Indlæg af mikkel »

Jeg er ved at bygge MS ledningsnet til min 6-cyl. bil om.

På det originale ledningsnet kører der 3 dyser sammen.

Jeg vil gerne beholde det sådan, men kan jeg så sætte de 3 dyser på en udgang, eller skal jeg f.eks lodde udgang 11+12 sammen og 13+14 sammen, så de bedre kan trække det, eller er det helt ok at koble 3 dyser på udgang 11 og 3 dyser på udgang 12.?

Det er bare normale bosch dyser, ikke lav-ohms eller noget.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: flere dyser pr megasquirt udgang

#2 Indlæg af HenrikGM »

mikkel skrev:Jeg er ved at bygge MS ledningsnet til min 6-cyl. bil om.

På det originale ledningsnet kører der 3 dyser sammen.

Jeg vil gerne beholde det sådan, men kan jeg så sætte de 3 dyser på en udgang, eller skal jeg f.eks lodde udgang 11+12 sammen og 13+14 sammen, så de bedre kan trække det, eller er det helt ok at koble 3 dyser på udgang 11 og 3 dyser på udgang 12.?

Det er bare normale bosch dyser, ikke lav-ohms eller noget.


Hej Mikkel.

Den boks du har kan trække dyserne, næsten uanset hvordan du kobler dem sammen.

11 og 12 er fysisk samme ben, blot delt på to i stikket, det samme med 13 og 14.

Så du kobler 3 dyser på 11/12 og 3 på 13/14, så funker det også med "alternating" aktiv i boksen. Trækker du omvendt alle 6 dyser fra 11/12 så duer det kun "simultaneus".
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#3 Indlæg af Saab-Daniel »

Er det fordi det er en boks du har lavet, Henrik, eller fungerer det sådan på alle MS'ere (jeg har selv 2.2)?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Saab-Daniel skrev:Er det fordi det er en boks du har lavet, Henrik, eller fungerer det sådan på alle MS'ere (jeg har selv 2.2)?
Daniel.


Det skyldes hans boks har flyback upgraden, dvs. ville kunne drive en V12 på lavohms, om nødvendigt. Derfor ville det ikke betyde noget om han koblede alle 6 dyser på een udgang(udover han nok vil kunne høre det på tomgang, hvis dyserne er store)

Så nej, det er ikke sådan pr. definition på alle MS bokse, hellerikke det originale V2.2(forudsat uden upgrades)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#5 Indlæg af Saab-Daniel »

OK, det var nu også af ren nysgerrighed, da jeg selv kun skal drive 4 dyser... Havde alligevel tænkt mig at bruge begge udgange til at drive dem...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Besvar