Fra 1,8 til 2,1 Effekt?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Bøg
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 15 jun 2005, 16:15
Geografisk sted: Esbjerg Øst
Kontakt:

Fra 1,8 til 2,1 Effekt?

#1 Indlæg af Bøg »

Hej

Ja jeg er ved at få lavet en 2,1L motor til min Jetta, men kunne da godt tænke mig at vide lidt om hvilken effetkt det kan give med denne opsætning.

Bearbejdet top med G60 ventiler og portet kanaler
272" knast
2,1L motor (2088ccm)
Bananmanifold og 2½" GTI 16v resten af vejen
Chip
Justérbart knasthjul
Front monteret oliekøler

Er der nogen kloge hoveder kan kan sige noget om hvilken effekt jeg sådan nogenlunde skal regne med?

Det er en 1,8PF motor med 107HK std.

Og hvis der er nogen gode råd til hvad jeg ellers kan gøre, eller noget i ikke synes jeg skal gøre så må i gerne komme med gode råd dertil... :)
Senest rettet af Bøg 20 aug 2006, 17:06, rettet i alt 1 gang.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Øget ccm = 107/1,8*2,1 = 125hk (Rent teoreatisk)

Topstykke med knast = 125+15 = 140hk (Baseret på gæt)

Udstødning (Katten væk) = 140+5 = 145hk (Igen gæt)

Afhængig af chip, knast og den generelle udførsel vil det nok blive mellem 135 og 150hk.

V/h Chr
Brian-HKD
Medlem
Indlæg: 124
Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58

#3 Indlæg af Brian-HKD »

Hehe, en Honda Civic har 160 HK på en 1,6'er fra fabrikken og hvis man piller lidt, så smider den 185 HK :-)

Men jeg vil også skyde på små 150 HK. Er ihvertfald vigtigt at få den portet ordentligt, så du kan få noget ordentligt flow og så ellers få den justeret ordentlig ind i blandingen med Wideband lambda sonde.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: Fra 1,8 til 2,1 Effekt?

#4 Indlæg af 2fat2fly »

Bøg skrev:Hej

Ja jeg er ved at få lavet en 2,1L motor til min Jetta, men kunne da godt tænke mig at vide lidt om hvilken effetkt det kan give med denne opsætning.

Bearbejdet top med G60 ventiler og portet kanaler
280" knast
2,1L motor
Bananmanifold og 2½" resten af vejen
Chip

Er der nogen kloge hoveder kan kan sige noget om hvilken effekt jeg sådan nogenlunde skal regne med?

Det er en 1,8PF motor med 107HK std.

Og hvis der er nogen gode råd til hvad jeg ellers kan gøre, eller noget i ikke synes jeg skal gøre så må i gerne komme med gode råd dertil... :)

Min kammis 8v Gti Havde 150Hk med 2,0 bund portet top, mener 285" knast, banan og org udstødning. ja org udstødning for benny fra hovedvejens auto pillede sports systemet af igen det org giver mere :shock:
Så din giver vel 160hk alt efter rullefelt
Bøg
Nyt Medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 15 jun 2005, 16:15
Geografisk sted: Esbjerg Øst
Kontakt:

Re: Fra 1,8 til 2,1 Effekt?

#5 Indlæg af Bøg »

Hej Alle tak for svarene og 150-60hk er sku mere end jeg selv havde håbet på...hehe

wide-bandlambdasonde, hvad gør den og hvor får man sådan en... :D
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

Re: Fra 1,8 til 2,1 Effekt?

#6 Indlæg af Martin! »

Bøg skrev:Hej Alle tak for svarene og 150-60hk er sku mere end jeg selv havde håbet på...hehe

wide-bandlambdasonde, hvad gør den og hvor får man sådan en... :D


Wide-bandlambdasonde kan købes her.. www.lm-1.de

Det er for du kan se/måle dit afr forhold..(bandningen af luft og benzin)
Men der er mange her inde fra der hved meget mere om det end mig og er bedre til og forklare det..
Besvar