Ingen olietyve på 75 Turbo! Hvorfor?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Krøll
Indlæg: 11
Tilmeldt: 09 apr 2004, 20:48

Ingen olietyve på 75 Turbo! Hvorfor?

#1 Indlæg af Krøll »

Er der nogen herinde der kan give en logisk forklaring på hvorfor der ingen olietyve er på udstødningssiden på sådan en Alfa 75 1,8 turbotop?

Jeg syntes selv at det er et mærkeligt påfund..... :?

Grunden til at jeg spørger, er at jeg er ved at ordne toppen, og overvejer at dreje af de nye styr (eller lave nogen nye helt fra bunden) så der kan komme olietyve på...
MVH.
Ronni Krøll

---Alfa 75 turbo America---
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Det er ikke så usædvanligt. Det er gjort for at kunne levere en smule smøring til(for)hårdt belastede styr.

Bla. flere af volvos turbomotorer har det samme. Jeg ville ikke montere dem på en turbomotor, slet ikke når producenten har undladt det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Krøll
Indlæg: 11
Tilmeldt: 09 apr 2004, 20:48

#3 Indlæg af Krøll »

HenrikGM skrev:Det er ikke så usædvanligt. Det er gjort for at kunne levere en smule smøring til(for)hårdt belastede styr.

Bla. flere af volvos turbomotorer har det samme. Jeg ville ikke montere dem på en turbomotor, slet ikke når producenten har undladt det.


Takker for svaret... :)

Det lyder jo egentligt fornuftigt nok! Jeg har også lige fået fortalt at maserati kører med samme system! Så det skal nok bare være sådan...

Så må der bare standart styr i den igen, for den leverede ikke kun "en smule"... Næ, det nærmest løb ud! :?
MVH.
Ronni Krøll

---Alfa 75 turbo America---
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#4 Indlæg af DorkVonWaterfall »

Krøll skrev:Næ, det nærmest løb ud! :?


det må jo være godt nok, for:

den der smører godt, kører godt :mrgreen: :mrgreen: :tooth:
pffftttt......
Krøll
Indlæg: 11
Tilmeldt: 09 apr 2004, 20:48

#5 Indlæg af Krøll »

DorkVonWaterfall skrev:det må jo være godt nok, for:

den der smører godt, kører godt :mrgreen: :mrgreen: :tooth:


:tooth: Ja, men det dufter fælt...og er lidt dyrt i olieindkøb! :wink:
MVH.
Ronni Krøll

---Alfa 75 turbo America---
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#6 Indlæg af Wildert »

Jeg mener faktisk også at det er sådan på Opel's CIH'ere. Jeg er ikke helt sikker da det er 10 år siden jeg har rodet nede i sådan en, men jeg synes at jeg kan huske at på nogle at toppene var det sådan. Muligvis primært 1.9-toppen fra min gamle GT'er fra '69.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#7 Indlæg af Slavteren »

jo, sådan er det på de gamle cih'ere.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
heino ascona b
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
Geografisk sted: østfyn

#8 Indlæg af heino ascona b »

2,2cih og 2,4cih har på alle 8 ventiler men 1,6-2,0 har kun på indsugningen
Besvar