Er der nogen herinde der kan give en logisk forklaring på hvorfor der ingen olietyve er på udstødningssiden på sådan en Alfa 75 1,8 turbotop?
Jeg syntes selv at det er et mærkeligt påfund.....
Grunden til at jeg spørger, er at jeg er ved at ordne toppen, og overvejer at dreje af de nye styr (eller lave nogen nye helt fra bunden) så der kan komme olietyve på...
Det er ikke så usædvanligt. Det er gjort for at kunne levere en smule smøring til(for)hårdt belastede styr.
Bla. flere af volvos turbomotorer har det samme. Jeg ville ikke montere dem på en turbomotor, slet ikke når producenten har undladt det.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Jeg mener faktisk også at det er sådan på Opel's CIH'ere. Jeg er ikke helt sikker da det er 10 år siden jeg har rodet nede i sådan en, men jeg synes at jeg kan huske at på nogle at toppene var det sådan. Muligvis primært 1.9-toppen fra min gamle GT'er fra '69.