Side 1 af 2
silikoneslange og gaffa
: 06 aug 2006, 20:08
af DksMester
Jeg har et problem, som jeg håber nogen af jer kan give mig et svar på. Har lige købt en golf 3 TD, med hjemmefusket intercooler

men til min opdagelse så har gummirøret fra turboen til intercooleren slået en revne. Det har de tidligere ejer lappet ved at putte en skrue i og smøre silikone omkring, men det holder ik. Jeg kan mærke at luften fiser ud når jeg giver gas. Dette er jo lidt farligt, da motoren nok ik får den mængde luft den skal have. jeg har så langt om længe fundet ud af at en ny slange hvis nok skulle hedde en silicone slange eller silikone slange, men de er ik sådan at finde hos nymann og markonomen mm. Så kender i et sted ved århus hvor de har sådan nogen? ved godt man kan bestille dem over telefonen hos slange eksperten, men hvis nu jeg kunne få dem i morgen i stedet for at skulle vente... den stå nemli til at skulle omregistreres, hvilket til min opdagelse krævede et syn. Men jeg er lidt bange for at kører i den, med den utæthed. Fik af vide, af en, at hvis han var mig, så lappede han straks hullet med gaffa i stedet (indtil jeg fik en ny slange), da det andet var for farligt. Men kan gaffa holde til den store varmepåvirkning og stadig holde tæt? havde tænkt at rulle det en 3 gange om. En ven jeg har, sagde at man oz kunne rulle noget vulkaniseringstape på i enden af gaffaen for at være sikker på at den ik bliver utæt. Men vi er ik bileksperter, så hjælp!
altså for at opsumerer:
1) Er der et sted i århus jeg kan få silikone slanger (nok 2" lige og 90 grader bøjning)
2) Kan jeg gå ud og lappe hullet indtil da med gaffa, hvis jeg skal vente på slangerne fra en telefonordre?
mvh
Jacob
: 06 aug 2006, 21:57
af Andy
Hej Jacob
Du giver bare din slange noget gaffa, og et par spændebånd ovenpå hullet så slangen ikke deformere under tryk, indtil du får en ny...
Det er ikke farligt og køre med hul i slangen, du får bare ikke det lade tryk som du ville få med en ok slange, hvis hullet er stort nok til der er meget tryk tab vil din motor få for meget diesel og vil ryge sort, men for meget diesel sker der ikke noget ved, det er straks være med for lidt...
Mvh
Andy
: 07 aug 2006, 10:19
af DksMester
Tak for dit svar andy, vil prøve det med gaffaen
Er glad for at hører at det ik er så farligt andet end at den forurener lidt mere
Men hvis nogen ved hvor man kan købe de slanger så sig til.
mvh
Jacob
: 07 aug 2006, 21:02
af s@g
: 07 aug 2006, 21:05
af Kws
silikone slanger er billigest i sverige..
http://www.redrumperformance.se/
100 kr for en reduktion lige meget hvilken
150 for bøjninger lige meget hvilken
jeg har købt alle mine rør der. kom af med 600 kr.
normalt ville det nok have koster 2000 kr her i dk.
: 07 aug 2006, 21:41
af DksMester
Tak for jeres besvarelser! Jeg har dog købt en 2" kølerslange (tror jeg den hedder), ved ik hvilket materiale de er lavet af men det kan modstå en temperatur på 100 grader, så håber det holder? Men den kostede oz 200 kr som de fleste silikoneslanger, dog slap jeg for at vente som ved en telefonordre...
mvh.
Jacob
: 08 aug 2006, 07:09
af Andy
Hej Jacob
Det holder ikke i længden, specielt ikke hvis det er lige efter turboen, der kan temperaturen nemt komme over 200 grader!!!!!!! det skal være silicone slange....
Mvh
Andy
: 08 aug 2006, 09:27
af DksMester
æv... så er det jo ik andet for at bestille en sådan... Men det bliver ik nu her

: 08 aug 2006, 21:12
af klyfax
Andy skrev:Hej Jacob
Det holder ikke i længden, specielt ikke hvis det er lige efter turboen, der kan temperaturen nemt komme over 200 grader!!!!!!! det skal være silicone slange....
Mvh
Andy
Rolig nu, tror ikke han køre med så højt tryk så vi kommer der op... Men en silicone slange holder bedre fast i et rustfrit rør. Bare min erfaring.
: 09 aug 2006, 07:07
af Andy
klyfax skrev:Rolig nu, tror ikke han køre med så højt tryk så vi kommer der op... Men en silicone slange holder bedre fast i et rustfrit rør. Bare min erfaring.
Nå nej... det er galt når man har med traktor træk og gøre hvor ladetrykket nemt når 4-5 bar, så bliver luften varm, meget varm....det er rigtigt ved et tryk på ca 1 bar bliver luften ikke så varm...
hvis det er et problem med at holde slangen på røret, så er det en god ide og lave en lille udkravning i enden af røret...eller dreje en lille ring og svejse den på røret...
Mvh
Andy