Kan jeg bruge standart trigning fra min bil??

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

Kan jeg bruge standart trigning fra min bil??

#1 Indlæg af uno »

hej jeg er lige begyndt at rode lidt med tilslutning af ms til min bil.

jeg kunne godt tænke mig at bruge den originale knast giver for den ved jeg virker og så har jeg den.

det er en mitsubishi galant gti fra 91 og ms kommer til at styre både dobbelt spole tænding og sprøjt.

Min knast giver er en dobbelt hallgiver hvor der er 4 ens huller foruden og 2 ret forskellige længere inde.

Jeg ved godt det er et spørgsmål der kommer meget lignende på men jeg er lidt i tvivl med tilslutning til ms..-jeg har været inde at kigge på Boost it for at kigge lidt diagram men jeg har 2 signaler og det kan jeg ikke finde.

Bent
Vedhæftede filer
nye 139.jpg
nye 139.jpg (142.01 KiB) Vist 4484 gange
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Hvis du vælger at beholde fordeler, og den originale spole, så kan MS bruge signalet fra den yderste kant af huller.

Wastet spark kræver et multitands hjul for at komme til at virke.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#3 Indlæg af Wildert »

Morten VJ skrev:Wastet spark kræver et multitands hjul for at komme til at virke.


Er der ikke et eller andet med at den godt ka' hitte ud af det med to sensorer ala det setup der er på sådan en? Muligvis eksperimentalkode - men jeg synes at ku' huske at have set det?
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#4 Indlæg af uno »

har lige læst lidt om at falfa overvejede at banke en sensor mere på sin opsætning.. -Er der ikke en løsning hvor jeg kan få ms op at køre tænding på mit originale føler og wasted spark spoler??

Nogen der har et diagram over indgangene på den for jeg går efter at starte op i weekenden men kan ikke se diagrammer inde på boost-it længere???

Bent
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#5 Indlæg af uno »

Hvad hvis jeg ændrede lidt på hjulet så et af de yderste huller blev noget større?? -ville det være nok for den ?
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#6 Indlæg af Mads RR »

Hej

Du skal have fat i en triggerskive, eller en hel "føler enhed" fra en 1. generation Galant GTI(E30 model). så kan du bruge mere eller mindre hele det originale setup. se her:

http://www.diyautotune.com/tech_article ... _laser.htm


Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#7 Indlæg af uno »

tak skal du have- det var lige det jeg manglede

Efter hvad jeg kan se er e30 nemlig det samme rent motor som min :D :D

Har fundet diagram over tilslutningerne
Senest rettet af uno 22 sep 2006, 17:01, rettet i alt 1 gang.
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#8 Indlæg af Mads RR »

Jamen hvis din Galant GTI er fra 91, så ER det en E30 model. Det kalder man alle Galant E31, E32, E34 osv osv.


Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
Besvar