uforbrændt benzin og ms
Redaktør: Moderatorer
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
uforbrændt benzin og ms
hej
jeg skal til at ha bilen til syn så skulle jo gerne ha co'en justeret hvilket jeg også har fået men der er for meget uforbrændt benzin hvordan for jeg det længere ned co'en ligger på 2,5-3 ca hvis jeg giver den mindre benzin begynder den at gå ujævt i tomgang.
hilsen mikael
jeg skal til at ha bilen til syn så skulle jo gerne ha co'en justeret hvilket jeg også har fået men der er for meget uforbrændt benzin hvordan for jeg det længere ned co'en ligger på 2,5-3 ca hvis jeg giver den mindre benzin begynder den at gå ujævt i tomgang.
hilsen mikael
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Har den katalysator ?
Hvor høj må co % maksimalt være, og hvor mange ppm lukker du ud, og hvor mange er tilladt.?
Dårlig tomgang kan skyldes
slidte dyser.
For store dyser.
dårlige tændkabler
utæt indsugnings manifold pakning
slidt motor
for lave omdrejninger.
En skarp knast
utæt udstødning, osv.
Fejlkilderne er uendelige.
Man kan prøve at retadere tændingen, og dermed tvinge mere luft igennem motoren, hvis man lider af meget store dyse sygdommen.
ellers montere nogle små syns dyser således at pw kommer højere op.
MVH
Morten
Hvor høj må co % maksimalt være, og hvor mange ppm lukker du ud, og hvor mange er tilladt.?
Dårlig tomgang kan skyldes
slidte dyser.
For store dyser.
dårlige tændkabler
utæt indsugnings manifold pakning
slidt motor
for lave omdrejninger.
En skarp knast
utæt udstødning, osv.
Fejlkilderne er uendelige.
Man kan prøve at retadere tændingen, og dermed tvinge mere luft igennem motoren, hvis man lider af meget store dyse sygdommen.
ellers montere nogle små syns dyser således at pw kommer højere op.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
hej
bilen er en rs turbo
der er ikke katalysator på
co må være 3,5
ppm ligger på ca 700 og ifølge min ven må den være 300 men det ved jeg ikke om det gælder alle biler eller hvordan det er.
dyser er for store i følge henrik gm da han justerede den ind i sin tid.
har hørt at ke anlæg køre med højt tryg kan det ha noget at sige køre jo med samme benzin pumpe som da der var ke anlæg på.
bilen er en rs turbo
der er ikke katalysator på
co må være 3,5
ppm ligger på ca 700 og ifølge min ven må den være 300 men det ved jeg ikke om det gælder alle biler eller hvordan det er.
dyser er for store i følge henrik gm da han justerede den ind i sin tid.
har hørt at ke anlæg køre med højt tryg kan det ha noget at sige køre jo med samme benzin pumpe som da der var ke anlæg på.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Pumpen spiller ingen rolle. da trykket bliver styret af benzintryks regulatoren.
Det man kunne prøve var at finde en regulator der var på 2,5 bar i stedet for 3 par, og dermed få lidt større PW i tomgang, og dernæst eksperimentere med squirts pr cycle.
Men det kræver som alt andet en justering af alle parametre i MS.
Hvilken dysestørrelse kører du med nu ?
da 700 ppm lyder meget højt, det kunne jeg ikke få mine weber karburatorer til at give, da de stod 6% i tomgang, og var totalt usynkroniserede.
Find nogle mindre dyser, det er vejen frem.
MVH
Morten
Det man kunne prøve var at finde en regulator der var på 2,5 bar i stedet for 3 par, og dermed få lidt større PW i tomgang, og dernæst eksperimentere med squirts pr cycle.
Men det kræver som alt andet en justering af alle parametre i MS.
Hvilken dysestørrelse kører du med nu ?
da 700 ppm lyder meget højt, det kunne jeg ikke få mine weber karburatorer til at give, da de stod 6% i tomgang, og var totalt usynkroniserede.
Find nogle mindre dyser, det er vejen frem.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
mikRST skrev:hej
bilen er en rs turbo
der er ikke katalysator på
co må være 3,5
ppm ligger på ca 700 og ifølge min ven må den være 300 men det ved jeg ikke om det gælder alle biler eller hvordan det er.
dyser er for store i følge henrik gm da han justerede den ind i sin tid.
har hørt at ke anlæg køre med højt tryg kan det ha noget at sige køre jo med samme benzin pumpe som da der var ke anlæg på.
Til syn er der nu intet krav om den uforbrændte benzin. det var der i hvert fald ikke da jeg var mekaniker. Normalt kan de heller ikke lave noget om så gamle biler lige pludselig skal overholde strengere regler.
Det har ikke noget med at pumpen er fra et ke anlæg.
V/h Chr
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
-
Mads RR
- Medlem
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Som Havnetossen så rigtigt skriver, så er der ingen lovkrav om udledning af HC. Heller ikke på de helt nye biler. Et højt HC niveau selvom ens CO ligger fornuftigt, er som regel pga skarp knast, eller en slidt motor(olieforbrug). Hvis det var dine store dyser der var problemet, mener jeg helt sikkert at din CO også ville ligge for højt.
Mads RR
Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt: