Garrett GT25BB

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Kristian T
Senior Medlem
Indlæg: 259
Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
Geografisk sted: Vejle

Garrett GT25BB

#1 Indlæg af Kristian T »

Jeg har fået tilbudt sådan en sag til en fin pris. Efter sigende skulle den kunne levere op til 450hk og målet er kun +300hk. Men har hørt den har et meget lille arbejdsområde så ville høre om der var nogen her der havde erfaring med såden en sag?
Bilen er en Golf 4 1.8T

/Kristian T
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#2 Indlæg af klyfax »

Ham der laver min udst. manifold, sagde til mig at en GT2860RS som er rated til 340 hk, gav en del turbo tøven selv om det var en kugleleje turbo. Så med mindre prisen er go' så tror jeg at jeg ville vælge en turbo der var lidt mindre...

Men har som sagt ikke erfaring med VAG motor...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#3 Indlæg af Ferrari Killer »

Hvis målet er 300hk+, så har du da fat i en af de rigtige ladere.

Men du kommer ikke til at undgå lag.

Ment på den måde at samtlige 1,8 t motorer med 260hk+ og op efter, alle først leverer kræfterne efter 4000 rpm.

Så om du vælger en gt2860rs, gt2871rs eller anden større lader, så bliver det ikke anderledes.

Du når ikke dit mål på 300hk+ med en mindre lader end gt2860rs!

Det er erfaringerne på området. :D

Men opskriften på 300hk+ er , større frontmonteret ic, anden udst.manifold, 2" eller 2,5" trykrør, 3" forrør, og min 2,5" udstødning, større dyser og benzinpumpe, anden luftmængdemåler, 4 bars bemzintryksregulator, plus det løse og så skulle den vist være der.

Held og lykke med projektet!
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Kristian T
Senior Medlem
Indlæg: 259
Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
Geografisk sted: Vejle

#4 Indlæg af Kristian T »

Hmm ved godt en GT2860RS er en fin lader til +300hk... Men nu var det lige en GT25BB jeg havde fået tilbudt...
Ikke og forveksle med en GT25R, en GT25BB skulle være rimelig kraftig faktisk siges den og være større en T3/4 ladere...

/Kristian T
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#5 Indlæg af Ferrari Killer »

Jaja - jeg er helt med på at den lader du nævner er større. :D

Grunden til at jeg nævnte de andre, er fordi det er dem der bliver brugt mest på 1,8t motorerne. For sammenligningesn skyld.

Så er du klar over at du har fat i en fin lader, der er rigeligt stor, den vil præsentere dig for lag, men det ville du få alligevel med det effektmål du har sat dig - så alt ialt - køb den! :wink:
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#6 Indlæg af JPP »

Prøv evt. at gå på garretts hjemmeside og downloade deres turbooversigt. Her kan du sammenligne A/R forhold og turbomaps. Mener at huske den ikke har så stor turbine som den største af 2860'erne (3stk. 2860 modeller/turbinehuse) -> men den har et stort kompressorhus. Der findes også forskellige størrelser 25BB så vidt jeg husker og det er den mindste jeg her nævner
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#7 Indlæg af uno »

Jeg vil sige at jeg har købt et par ting til mit projekt som jeg har fortrudt men jeg er kun brændt inde med 2 dyser ellers har jeg fået alle fejl køb solgt uden tab...

Det jeg vil sige er ...-prøv det
Besvar