Jeg har fået tilbudt sådan en sag til en fin pris. Efter sigende skulle den kunne levere op til 450hk og målet er kun +300hk. Men har hørt den har et meget lille arbejdsområde så ville høre om der var nogen her der havde erfaring med såden en sag?
Bilen er en Golf 4 1.8T
/Kristian T
Garrett GT25BB
Redaktør: Moderatorer
-
Kristian T
- Senior Medlem
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
- Geografisk sted: Vejle
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
Ham der laver min udst. manifold, sagde til mig at en GT2860RS som er rated til 340 hk, gav en del turbo tøven selv om det var en kugleleje turbo. Så med mindre prisen er go' så tror jeg at jeg ville vælge en turbo der var lidt mindre...
Men har som sagt ikke erfaring med VAG motor...
Men har som sagt ikke erfaring med VAG motor...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Hvis målet er 300hk+, så har du da fat i en af de rigtige ladere.
Men du kommer ikke til at undgå lag.
Ment på den måde at samtlige 1,8 t motorer med 260hk+ og op efter, alle først leverer kræfterne efter 4000 rpm.
Så om du vælger en gt2860rs, gt2871rs eller anden større lader, så bliver det ikke anderledes.
Du når ikke dit mål på 300hk+ med en mindre lader end gt2860rs!
Det er erfaringerne på området.
Men opskriften på 300hk+ er , større frontmonteret ic, anden udst.manifold, 2" eller 2,5" trykrør, 3" forrør, og min 2,5" udstødning, større dyser og benzinpumpe, anden luftmængdemåler, 4 bars bemzintryksregulator, plus det løse og så skulle den vist være der.
Held og lykke med projektet!
Men du kommer ikke til at undgå lag.
Ment på den måde at samtlige 1,8 t motorer med 260hk+ og op efter, alle først leverer kræfterne efter 4000 rpm.
Så om du vælger en gt2860rs, gt2871rs eller anden større lader, så bliver det ikke anderledes.
Du når ikke dit mål på 300hk+ med en mindre lader end gt2860rs!
Det er erfaringerne på området.
Men opskriften på 300hk+ er , større frontmonteret ic, anden udst.manifold, 2" eller 2,5" trykrør, 3" forrør, og min 2,5" udstødning, større dyser og benzinpumpe, anden luftmængdemåler, 4 bars bemzintryksregulator, plus det løse og så skulle den vist være der.
Held og lykke med projektet!
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
-
Kristian T
- Senior Medlem
- Indlæg: 259
- Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
- Geografisk sted: Vejle
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Jaja - jeg er helt med på at den lader du nævner er større.
Grunden til at jeg nævnte de andre, er fordi det er dem der bliver brugt mest på 1,8t motorerne. For sammenligningesn skyld.
Så er du klar over at du har fat i en fin lader, der er rigeligt stor, den vil præsentere dig for lag, men det ville du få alligevel med det effektmål du har sat dig - så alt ialt - køb den!
Grunden til at jeg nævnte de andre, er fordi det er dem der bliver brugt mest på 1,8t motorerne. For sammenligningesn skyld.
Så er du klar over at du har fat i en fin lader, der er rigeligt stor, den vil præsentere dig for lag, men det ville du få alligevel med det effektmål du har sat dig - så alt ialt - køb den!
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Prøv evt. at gå på garretts hjemmeside og downloade deres turbooversigt. Her kan du sammenligne A/R forhold og turbomaps. Mener at huske den ikke har så stor turbine som den største af 2860'erne (3stk. 2860 modeller/turbinehuse) -> men den har et stort kompressorhus. Der findes også forskellige størrelser 25BB så vidt jeg husker og det er den mindste jeg her nævner