Hvilken sensor til 60-2 svinghjul?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Vezzel 309 GTI16
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 09 apr 2005, 09:57
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Hvilken sensor til 60-2 svinghjul?

#1 Indlæg af Vezzel 309 GTI16 »

Halløj!
Jeg troede jeg kunne bruge Honeywell GT1 sensor til mit MS projekt til tandhjulsføler - men det kunne jeg ikke. Afstanden var for kort mellem tænderne.

Hvilke følere bruger I?
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#2 Indlæg af JPP »

Jeg bruger en standard føler fra en af modellerne som standard læser på 60:2. Den passer i alle BE3 / BE1 gearkasserne.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

En krumtapsføler fra en huyndai sonata 2,4l årgang 05-
Bør kunne bruges.
http://www.siemensvdo.com/NR/rdonlyres/ ... heeten.pdf

den kører med et 60-2 hjul monteret i krumtaps huset.

Jeg er i besiddelse af en såddan, da jeg har fundet at GT1 føleren ikke er hurtig nok til mit 36-1 hjul

MVH

Morten
rettet grundet årgangs fejl
Senest rettet af Morten VJ 23 jul 2006, 14:44, rettet i alt 1 gang.
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#4 Indlæg af Mads RR »

Hmmm, tror du ikke du mener fra årgang 05 og frem? Sonata med 2,4L motor findes nemlig kun i den nye NF model som kom i 05.

Mads RR



Morten VJ skrev:En krumtapsføler fra en huyndai sonata 2,4l årgang 95-
Bør kunne bruges.
http://www.siemensvdo.com/NR/rdonlyres/ ... heeten.pdf

den kører med et 60-2 hjul monteret i krumtaps huset.

Jeg er i besiddelse af en såddan, da jeg har fundet at GT1 føleren ikke er hurtig nok til mit 36-1 hjul

MVH

Morten
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

Self fra 05 og frem en simpel tastefejl :oops:

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#6 Indlæg af vognbjerg »

hmmm

der var da nogle herude fra der havde lidt probs. med at få det til at køre på bmw selvom de også kører 60-2


noget andet er..... hvad laver en pulsgenerator på en bil???
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

vognbjerg skrev:hmmm

der var da nogle herude fra der havde lidt probs. med at få det til at køre på bmw selvom de også kører 60-2


noget andet er..... hvad laver en pulsgenerator på en bil???

Ja der er lidt småproblemer med Gt1 sensoren, da den kræver et lidt specielt hjul.

Pulsgenerator,, eller hybrid sensor, eller noget helt andet.
Hvad laver den på en bil.
Den gør at støj filtret ikke behøver at være særligt avanceret.
da den kun skal læse 0-5-12 volt firkant spændinger, alt andet kan frasorteres som støj.

Prøv lige at gøre det på en indugiver, uden at filtret bliver langt mere avanceret.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af xillur »

jeg har lige prøvet at måle lidt på min gt1 sensor til aften...

men det var ikke med det fedeste skop, så det kan ikke vise duty cycle, hvilket er ret brugbart til at se om sensoren lægger tænder sammen så at sige..

jeg prøvede at se på skop billedet efter "brede" pulser der kunne indikere fejlaftastning, men det var ikke sådan lige til at se... så enten er de sjældne, men signifikante nok til at MS bliver forvirrret eller også er problemet et helt andet sted...

jeg bruger ikke mere tid på gt1´eren eftersom jeg har fået org sensoren til at spille..
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
Vezzel 309 GTI16
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 09 apr 2005, 09:57
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

#9 Indlæg af Vezzel 309 GTI16 »

Tja - tak for inputtene.
Jeg valgte at lave mit eget 2-tands triggerhjul til montering på krumtaps-remskiven - og så spiller det!
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#10 Indlæg af vognbjerg »

xillur skrev:jeg har lige prøvet at måle lidt på min gt1 sensor til aften...

men det var ikke med det fedeste skop, så det kan ikke vise duty cycle, hvilket er ret brugbart til at se om sensoren lægger tænder sammen så at sige..

jeg prøvede at se på skop billedet efter "brede" pulser der kunne indikere fejlaftastning, men det var ikke sådan lige til at se... så enten er de sjældne, men signifikante nok til at MS bliver forvirrret eller også er problemet et helt andet sted...

jeg bruger ikke mere tid på gt1´eren eftersom jeg har fået org sensoren til at spille..


altså org sensoren på bmw?? og sammen 60-2 hjulet eller hvordan mener du??
Besvar