Side 1 af 2
Knaster i Turbo Motor
: 13 jul 2006, 23:52
af RollaGTi
Hej, sidder og tænker lidt over knaster med højt løft osv.
Vil det ikke altid være en fordel med højt løft. ?
Altså både turbo og na `?
Mvh Daniel
: 14 jul 2006, 01:49
af uno
ulemperne ved højt løft er mest slid på løftere og knast.
og så skal der jo være plads til det for stemplerne.
: 14 jul 2006, 13:31
af luske
det kommer vel også an på hvor hårdt man tuner , til relativt lavtryk behøver man ikke det helt vilde i løft eller duration med mindre man vil have en lidt spids motor (hvilket er lidt et temperamentsspørgsmål)
MVH Luske
: 14 jul 2006, 18:51
af klyfax
Det kommer an på hvad du skal bruge den til... Skarpe knaster, og alt det topstykke race, giver flere HK, men det fjerne jo NM... Så det kommer an på hvad bilen skal bruges til...
: 15 jul 2006, 12:03
af RollaGTi
jeg skal bruge den til 402meter. Så moment behøves ikke det store. men selvføllig det ville jo være rart hvis moment og hk toppede ved 7000 og holdt sig ud til de 9000 hvor der blev skiftet. jeg havde faktisk håbet på en 276 graders knaster med 10.3mm i løft !!?? Men ville jo selvføllig håbe på mange hk med så lavt ladetryk som muligt.
: 16 jul 2006, 15:51
af uno
276 grader knast lyder kørbart men med et max moment noget længere nede i omdrejninger end du umiddelbart efterlyser. -DET ER RENT GÆT VÆRK FRA MIN SIDE HAR FULGT EN DEL MED HERINDE MEN INGEN EGEN ERFARINGER.
Hvis jeg skulle lave en hurtigt roterende 402 bombe ville jeg regne med 284-295 eller noget i den retning
: 16 jul 2006, 16:04
af K-FINN
Der er 272/272, 10,3 i løft på vej hjem fra toda.
Kan fortælle dig om ca 3 uger om det dur, det er på en 4age 16v tubo.
MVH Finn
: 16 jul 2006, 20:40
af RollaGTi
okay, hvilken turbo er der på der
: 16 jul 2006, 20:41
af K-FINN
Super T70.
: 19 jul 2006, 19:57
af luske
holy crap Batman
det er sq da noget af en herremølle til en 1600

, hvad er effektmålet ??
MVH Luske