Knaster i Turbo Motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

Knaster i Turbo Motor

#1 Indlæg af RollaGTi »

Hej, sidder og tænker lidt over knaster med højt løft osv.
Vil det ikke altid være en fordel med højt løft. ?
Altså både turbo og na `?

Mvh Daniel
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#2 Indlæg af uno »

ulemperne ved højt løft er mest slid på løftere og knast.
og så skal der jo være plads til det for stemplerne.
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#3 Indlæg af luske »

det kommer vel også an på hvor hårdt man tuner , til relativt lavtryk behøver man ikke det helt vilde i løft eller duration med mindre man vil have en lidt spids motor (hvilket er lidt et temperamentsspørgsmål)

MVH Luske
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#4 Indlæg af klyfax »

Det kommer an på hvad du skal bruge den til... Skarpe knaster, og alt det topstykke race, giver flere HK, men det fjerne jo NM... Så det kommer an på hvad bilen skal bruges til...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#5 Indlæg af RollaGTi »

jeg skal bruge den til 402meter. Så moment behøves ikke det store. men selvføllig det ville jo være rart hvis moment og hk toppede ved 7000 og holdt sig ud til de 9000 hvor der blev skiftet. jeg havde faktisk håbet på en 276 graders knaster med 10.3mm i løft !!?? Men ville jo selvføllig håbe på mange hk med så lavt ladetryk som muligt.
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#6 Indlæg af uno »

276 grader knast lyder kørbart men med et max moment noget længere nede i omdrejninger end du umiddelbart efterlyser. -DET ER RENT GÆT VÆRK FRA MIN SIDE HAR FULGT EN DEL MED HERINDE MEN INGEN EGEN ERFARINGER.

Hvis jeg skulle lave en hurtigt roterende 402 bombe ville jeg regne med 284-295 eller noget i den retning
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

Der er 272/272, 10,3 i løft på vej hjem fra toda.
Kan fortælle dig om ca 3 uger om det dur, det er på en 4age 16v tubo.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#8 Indlæg af RollaGTi »

okay, hvilken turbo er der på der
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Super T70.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#10 Indlæg af luske »

holy crap Batman

det er sq da noget af en herremølle til en 1600 :D :D , hvad er effektmålet ??

MVH Luske
Besvar