Sænkning af komp. ved hjælp af anden toppakning

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
DeMolai
Junior Medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 25 aug 2005, 19:42
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

Sænkning af komp. ved hjælp af anden toppakning

#1 Indlæg af DeMolai »

Hvad er den mest holbare metode til at sænke komp. med toppakning, jeg tænker på kobber, stål, eller andet?

Hvad for noget slags kobber eller stål er det der skal bruges?

Og skal kobber eller stål bare skæres i samme form som std pakning og så bare smides imellem top og blok uden noget andet?
Toyota Starlet 3ET-E Mere vil have mere
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#2 Indlæg af Kws »

hvorfor skal du have sænket kompressioen ?

hvor meget er kompressionen på nu?

og hvis det et en trykløsning. hvor mange bar skal den kører med ??
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

Re: Sænkning af komp. ved hjælp af anden toppakning

#3 Indlæg af klyfax »

DeMolai skrev:Hvad er den mest holbare metode til at sænke komp. med toppakning, jeg tænker på kobber, stål, eller andet?

Hvad for noget slags kobber eller stål er det der skal bruges?

Og skal kobber eller stål bare skæres i samme form som std pakning og så bare smides imellem top og blok uden noget andet?


Hvor mange heste kommer du til at hive ud af den? Der er jo lavet en 1.3 turbo motor til sådan en kær lille bil...
Er selv ejer af en starlet fra 97 :)
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
DeMolai
Junior Medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 25 aug 2005, 19:42
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

#4 Indlæg af DeMolai »

Det er fordi der skal monteres turbo.

Kompressionen er 9,5:1 og jeg skal vel ned på 8:1 og jeg regner med der ca skal køres med 0,6-0,8 bar.

mit mål er 150hk. til at starte med :twisted:
Toyota Starlet 3ET-E Mere vil have mere
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#5 Indlæg af klyfax »

Hvor meget vil du gøre ved motoren? 4 stempler fra Turbo modellen koster omkring 2500 kr... Og en turbo motor fra Gadbjerg koster 6500 + moms. Og det pjeler også at være med styring... Hvis du køber sådan en motor er det bare at hæve trykket til 0.9 bar og sætte en anden IC på, så burde du runde 160+ hk. Styrings Fuel Cut ligger mellen 1.0 og 1.1 bar.

En standard turbo bil rykker den lille bil til 100 på 6.9 sek, og kan rende over 200 kmt...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
DeMolai
Junior Medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 25 aug 2005, 19:42
Geografisk sted: Svendborg
Kontakt:

#6 Indlæg af DeMolai »

jeg har turbo, ms, 2e-e motor. så hvis jeg sænker kompresionen på den vil de stempler ikke kunne holde til 150 hk indtil jeg får råd til nogle rigtig gode smedede stempler?
Toyota Starlet 3ET-E Mere vil have mere
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#7 Indlæg af klyfax »

Hmm den motor kender jeg ikke det store til... Mon ikke Finn herfra kender lidt til den... Ellers René/Turbomotor.dk kender til den...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#8 Indlæg af Kws »

det burde ikke være nødvendigt at sænke kompressionen når du ikke skal kører med voldsom tryk..


jeg kører med 0.4 bar med kompressionsforholdet 10,5:1 mange nye turbo biler ligger omkring de 10
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

Det kommer an på hvad den bliver brugt til, om man kan lade være med at give fuld æde på hele motorvejen, osv...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar