Side 1 af 2
4AGZE med stort remhjul?
: 10 jul 2006, 21:44
af Kasper Kruse
Hejsa...
Skal snart have et større remhjul på min kompressormotor. Men hvad skal jeg være opmærksom på? Eller hvad skal der gøres i forbindelse med montering af større remhjul?
: 10 jul 2006, 23:32
af Carsten 205 GTI 1,9 T
Du skal nok have kigget på blandingen/motorstyringen efterfølgende, da du ændrer "ladetrykskurven"
: 10 jul 2006, 23:35
af Kasper Kruse
okay.. Skal det ændres i styreboksen, eller??
: 10 jul 2006, 23:38
af Carsten 205 GTI 1,9 T
Hvis du hæver trykket skal du selvfølgelig have noget mere benzin til, ellers har du ikke motor ret længe.
Nu kender jeg hverken motoren, eller styringen du kører med - Så der kan jeg ikke svare, udover: Mere tryk = Mere benzin.
: 11 jul 2006, 10:27
af Slavteren
hvad remhjul skal du ha på? der findes jo både 0,4 0,7 og 0,9 bar ladehjul så vidt jeg ved..
: 11 jul 2006, 14:41
af Kasper Kruse
Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm...
Re :
: 11 jul 2006, 19:40
af Mc Mekanikeren
Kasper Kruse skrev:Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm...
Det er det største mulige, uden at modificere resten af remhjulene..
Det vil sige omkring 0,9 bars ladetryk med en sund kompressor..
Kører du med modificeret ecu (eks. turbomotor.dk) brænder motoren ret hurtigt af..
Men vælger du og få evt. megasquirt styring monteret og mappet godt ind + en større intercooler end standard 4agze, kan den måske holde et stykke tid..
Re: Re :
: 11 jul 2006, 19:59
af K-FINN
RS_Turbo skrev:Kasper Kruse skrev:Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm...
Det er det største mulige, uden at modificere resten af remhjulene..
Det vil sige omkring 0,9 bars ladetryk med en sund kompressor..
Kører du med modificeret ecu (eks. turbomotor.dk) brænder motoren ret hurtigt af..
Men vælger du og få evt. megasquirt styring monteret og mappet godt ind + en større intercooler end standard 4agze, kan den måske holde et stykke tid..
Hvorfor brænder motor hurtig af?
Ja den gør det hvis den ikke for mere benzin, uanset om det er turbomotor's eller orginal styring.
MVH Finn
: 11 jul 2006, 20:03
af klyfax
Jeg læste at en toyota tryk ECU kan tage 0.9 bar uden problemere. Men må så selv sige at jeg kender nogle stykker der brændte sin motor af på det... Men ved ikke hvad René gør ved en standard styring, så den kan køre med højere tryk, så det ville jeg ikke udtale mig om...
Re: Re :
: 11 jul 2006, 20:10
af Mc Mekanikeren
Finn Tolstrup Pedersen skrev:RS_Turbo skrev:Kasper Kruse skrev:Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm...
Det er det største mulige, uden at modificere resten af remhjulene..
Det vil sige omkring 0,9 bars ladetryk med en sund kompressor..
Kører du med modificeret ecu (eks. turbomotor.dk) brænder motoren ret hurtigt af..
Men vælger du og få evt. megasquirt styring monteret og mappet godt ind + en større intercooler end standard 4agze, kan den måske holde et stykke tid..
Hvorfor brænder motor hurtig af?
Ja den gør det hvis den ikke for mere benzin, uanset om det er turbomotor's eller orginal styring.
MVH Finn
Det var nu ikke en bebrejdning over turbomotor ecu ombygning, men mere et faktum af at motoren meget sansyneligt brænder af, med mindre man inverstere i en anden styring eks. megasquirt..
Men han kan jo også stå for den montering
