Hej.
Jeg har tænkt over at montere en vandindsprøjtning på min VW Passat TDI som selvfølgelig har en lille intercooler som standard.
Sådan en diesel bil med turbo kører bedst når der er koldt og fugtig i vejret.
Så må vandindsprøjtning da være en mulighed for at få lidt mere træk i familieræseren på en billig måde
Der er meget god læsning om vandindsprøjtning her http://www.waterinjection.info/phpBB2/ (kræver login). Der er et forum kun for diesel og vandindsprøjtning.
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:Eneste måde at få effekt ud af sådan en på, er en boks eller en chip.
Det hjælper ikke at fylde den op med vand.
hvordan vil du få mere effekt uden at skrue på pumpe eller turbo??
Chippen "skruer" jo også på "pumpen" Ladetrykket skal man selv hæve, det giver bare intet, uden at hæve dieselmængden. Men det kan fjerne noget at den sorte røg.
Det VIL give noget mere power kun med vandindsprøjtning som mod. eftersom kold luft fylder mindre end varm luft og der kan presses en større mængde luft ind i motoren, ved samme ladetryk.
Desuden er den lille standard intercooler som sidder på ikke tilstrækkelig stor her i sommervarmen. Så jo.... DET VIL GIVE NOGET!
bay skrev:Det VIL give noget mere power kun med vandindsprøjtning som mod. eftersom kold luft fylder mindre end varm luft og der kan presses en større mængde luft ind i motoren, ved samme ladetryk.
Desuden er den lille standard intercooler som sidder på ikke tilstrækkelig stor her i sommervarmen. Så jo.... DET VIL GIVE NOGET!
Når du får det påvist, vil jeg gerne se rullefeltsattesten.
Det er forsøgt med HDi'ere, at hæve trykket uden andre ændringer - Det giver intet. Det er ikke luft de mangler, det er diesel.
Så har vi vandindsprøjtningsdiskussionen igen hva?
Igen vil det være interesant med en rulletest FØR vandindsprøjtning, og en rulletest EFTER vandindsprøjtning, men den er tydeligvist ekstremt svær at fremskaffe, ellers ville det ikke være pokkers svært at dokumentere(seriøst) den påståede mereffekt.
Normalt bruger man vand til at slukke en brand. Ikke til at starte den
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
bay skrev:Det VIL give noget mere power kun med vandindsprøjtning som mod. eftersom kold luft fylder mindre end varm luft og der kan presses en større mængde luft ind i motoren, ved samme ladetryk.
Desuden er den lille standard intercooler som sidder på ikke tilstrækkelig stor her i sommervarmen. Så jo.... DET VIL GIVE NOGET!
Det forudsætter jo man har valgt en alt for lille intercooler.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!