Cop eller wastet spark på en gl Volvo

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

Cop eller wastet spark på en gl Volvo

#1 Indlæg af Morten VJ »

Jeg står overfor en større ombygning af tændingsanlæget, mest fordi jeg kan og ikke forde det gamle ikke virker, men der har været et par forbindelses problemer her på det sidste.

Så et stk sensor blev købt fra Henrik Gm
og Jacob M fremskaffede et 36-1 tandhjul. ( Tak Jacob)

Ombygningen kommer nok til at foregå i 3 trin.

trin 1 montere sensor og hjul, og bruge den bestående fordeler.

trin 2 påbygge 4 tændspoler, og køre dem som wastet spark.

trin 3 montere en cylinder 1 giver, og køre COP.

Foreløbig har jeg fundet 2 tændspole kandidater.
den billige 4 spoler fra Biltema, og et passende Bosch modul.

den dyre 4 spoler fra en LS1 v8 motor.

andre forslag til små spoler med tændkabel?

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

trin2 -trin3 kræver at du kan sætte din "missing tooth" på igen.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

HenrikGM skrev:trin2 -trin3 kræver at du kan sætte din "missing tooth" på igen.....


Jeg troede det var åbenlyst :shock:
Men det kan være jeg har formuleret mig dårligt.
det hedder trin 1+2+3, , med de ændringer der kræves, og det er mest at tilføje ekstra komponenter.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Ok, jeg troede det var meningen at du skulle beholde hjulet.

COP spoler er ikke ligetil på det topstykke, og gevindsten nok ikke så hulens stor, men hvis det er "fordi man kan", så alt respekt for det.

Du kan måske overveje at bruge 4x wasted spark spoler som COP.
Pas nu på hvis du bruger et "dumt" tændingsmodul, og har strøm på spolerne hvis du uploader ny firmware. "dumme" tændingsmoduler kan komme i tanke om at holde ladestrøm på spolerne når signalet "flyder", og så går det ofte for langsomt med at få ny software i boksen.
Læs iøvrigt under kapitlet: "Røg ud af spole, trin1".
Kapitlet: "Fejlfinding v. manglende gnist" vil herefter blive nødvendigt at studere ;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

De 2 meget spændende kapitler, Håber jeg ikke at kunne blive nød til at læse.
Da mit intilligente modul, og tændspole får + fra benzinpumperelæet, dvs. styretrøm til tændings relæet.
Det jeg er lidt bekymret for Hvis jeg vælger Biltema modellen, er at signalet til Kl. 1 på spolen vil inducere en strøm i ledningerne til signalet fra MS til det dumme tændingsmodul, men her vil et skærmet kabel hjælpe, og en adskildt lednings føring lige så.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar