Fra 2,0i DOCH til 2,4 V6i
Redaktør: Moderatorer
-
fynne
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 27 sep 2004, 18:34
- Geografisk sted: Frederikshavn
Fra 2,0i DOCH til 2,4 V6i
Jeg har købt mig en 2,4i V6 til min Sierra 91er, der ligger en 2,0i DOCH i bilen nu, hvad gør jeg mht motorstyring? nogen der har prøvet lignende projekt?
Ford Sierra 2,oi DOCH/Ford P100/ Focus 1,6
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Re: Fra 2,0i DOCH til 2,4 V6i
fynne skrev:Jeg har købt mig en 2,4i V6 til min Sierra 91er, der ligger en 2,0i DOCH i bilen nu, hvad gør jeg mht motorstyring? nogen der har prøvet lignende projekt?
det var da et sølle byt. du opgradere joikke med mange ccm.. smid da en 2,9 motor i i stedet. den kan du allerede få en sierra med. men en 2,4 sierra har ford aldrig lavet.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Re: 2,4 V6
fynne skrev:Den er fra en Scorpio, og grunden til ikke at få 2,8i eller 2,9i er at jeg på denne måde overholder 20% reglen.
DOCHèn 120 HK V6eren 130 HK.
altså det du siger er at jeg lovligt kan montere en mustang V8 motor i min cosworth.. cosworth 220hk og V8 224hk..
du glemmer en ting. sierraen er IKKE godkendt med en 2,4 motor i. og mener også at man ikke umildbart må forøge cylinder antal.. men sierraen kan får med en 2,9 motor. og den kan findes i alle karosseri varianter.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
uno
- Senior Medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
- Geografisk sted: sydjylland
Re: 2,4 V6
møffe skrev:fynne skrev:Den er fra en Scorpio, og grunden til ikke at få 2,8i eller 2,9i er at jeg på denne måde overholder 20% reglen.
DOCHèn 120 HK V6eren 130 HK.
altså det du siger er at jeg lovligt kan montere en mustang V8 motor i min cosworth.. cosworth 220hk og V8 224hk..
du glemmer en ting. sierraen er IKKE godkendt med en 2,4 motor i. og mener også at man ikke umildbart må forøge cylinder antal.. men sierraen kan får med en 2,9 motor. og den kan findes i alle karosseri varianter.
Jeg tror det er problemet med identitets skift der er værst når man skifter til flere cylindre...
Din cossi bliver vel egentligt til en xr8 hvis du smider den maskine i...
Der er en gammel tråd om motorkoder der går en del på ford
2,9 maskinen var da meget almindelig i de tidlige scorpio..-ved dog ikke hvor mange 24v det var eller om det var 12v det hele..-jeg er ikke ford mand
-
vognbjerg
- Senior Medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
- Geografisk sted: dk
-
fynne
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 27 sep 2004, 18:34
- Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg er ikke så god til at gennemskue reglerne ang. motorforøgelse, men en af min arbejdsmakkere mente ikke det var et prob. den med identitetstab kan jeg nu godt følge, så er det jo så bare spørgsmålet om jeg skal registrere den om til en 2,9i og så bøde de kroner det vil koste, og så ligge 2,4ieren i....
Ford Sierra 2,oi DOCH/Ford P100/ Focus 1,6
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Re: 2,4 V6
uno skrev:møffe skrev:fynne skrev:Den er fra en Scorpio, og grunden til ikke at få 2,8i eller 2,9i er at jeg på denne måde overholder 20% reglen.
DOCHèn 120 HK V6eren 130 HK.
altså det du siger er at jeg lovligt kan montere en mustang V8 motor i min cosworth.. cosworth 220hk og V8 224hk..
du glemmer en ting. sierraen er IKKE godkendt med en 2,4 motor i. og mener også at man ikke umildbart må forøge cylinder antal.. men sierraen kan får med en 2,9 motor. og den kan findes i alle karosseri varianter.
Jeg tror det er problemet med identitets skift der er værst når man skifter til flere cylindre...
Din cossi bliver vel egentligt til en xr8 hvis du smider den maskine i...
Der er en gammel tråd om motorkoder der går en del på ford
2,9 maskinen var da meget almindelig i de tidlige scorpio..-ved dog ikke hvor mange 24v det var eller om det var 12v det hele..-jeg er ikke ford mand
min cossie kan ikke registeres som en XR8 da den kun findes i 5 døres variant. og der blev kun lavet 250 stk af dem og alle blev solgt i afrika og australien. dvs alle er højre styrede. modellen er aldrig hjemtaget i danmark så jeg skal stå for alt papirarbejdet og godkendelser.. dvs ikke nemt.
men skal du have en anden motor i din sierra så tag den 2,9 12V motor. den er billig at rebbe og forholdsvis nemt at tune. og du kan få parpire til godkendelse til den i danmark. det eneste du skal bruge er 260mm skiver i for og std tromler i bag og en 28mm stabb i for.. det skulle vist være det. så kan det ikke blive meget nemmere.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS