g60 turbo ladetryk?
Redaktør: Moderatorer
-
RG
- Junior Medlem
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 30 okt 2005, 10:28
g60 turbo ladetryk?
Har en golf 1 med en g60 med turbo i, men når den når over 1 bar skyder den og slå fra, hvad er grunden til det og hvad kan man gøre ved det...?
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
audi 80 1,8 turbo
- Medlem
- Indlæg: 227
- Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
- Geografisk sted: østjylland
Re: g60 turbo ladetryk?
RG skrev:Har en golf 1 med en g60 med turbo i, men når den når over 1 bar skyder den og slå fra, hvad er grunden til det og hvad kan man gøre ved det...?
er næsten 100 % sikker på at i en g60 motorstyring er det en 1 bars mapsensor det sidder i boksen. når du kommer over 1 bar i ladetryk går boksen i nødprogram eller sætter ud. hold dig lige under 1 bar, så kan den finde ud af det.
første gear er for biler uden moment
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Nej det er ikke hele løsningen.
En hjerne opration er løsningen.
Aka. en chip hvor overboost sikringen er sat op, eller fjernet.
Og den er mappet til forøget tryk.
Men undersøg først hvordan overboost sikringen virker på en G60.
Og her kan jeg tror! ikke bruges til noget.
Men kun jeg ved har nogen værdi.
MVH
Morten
En hjerne opration er løsningen.
Aka. en chip hvor overboost sikringen er sat op, eller fjernet.
Og den er mappet til forøget tryk.
Men undersøg først hvordan overboost sikringen virker på en G60.
Og her kan jeg tror! ikke bruges til noget.
Men kun jeg ved har nogen værdi.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
peterjensen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 19 feb 2006, 17:53
Tomgangs ventilen (IAC)
Hej
Jeg så lige dit problem med at motoren ville sætte ud.
Tomgangs ventilen (IAC) bruger VW også som sikring i mod for høj lade tryk dvs. at den åbner når trykket kommer over ca. 0,8 bar så du skal montere en kontra ventil så luften ikke kan løbe tilbage eller monter slangen fra ventilen til et af rørene fra ladeluftkøleren.
Den originale g60 styring er ikke den bedste der findes
og jeg fik den aldrig til at virke på min g60 turbo så jeg lavede en der virker og er meget mere præcis.
Er du interesseret i at lave eller få lavet en styring så kontakt mig.
Motor at webspeed.dk
Se min VEMS styring
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... eterJensen
http://www.au2stereo.dk/vems.html
Regards Peter
Jeg så lige dit problem med at motoren ville sætte ud.
Tomgangs ventilen (IAC) bruger VW også som sikring i mod for høj lade tryk dvs. at den åbner når trykket kommer over ca. 0,8 bar så du skal montere en kontra ventil så luften ikke kan løbe tilbage eller monter slangen fra ventilen til et af rørene fra ladeluftkøleren.
Den originale g60 styring er ikke den bedste der findes
Er du interesseret i at lave eller få lavet en styring så kontakt mig.
Motor at webspeed.dk
Se min VEMS styring
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... eterJensen
http://www.au2stereo.dk/vems.html
Regards Peter