Side 1 af 1
Justerbar Actuator
: 18 maj 2006, 23:09
af Mc Mekanikeren
Hej Forum
Jeg har en rs turbo, monteret med justerbar Bruno Hansen actuator..
Men hvordan justere man den korrekt..??
(bare ved at justere på armen eller hvad)(Eller kan man justere noget inden i den)..??
Re: Justerbar Actuator
: 22 maj 2006, 11:46
af 2fat2fly
RS_Turbo skrev:Hej Forum
Jeg har en rs turbo, monteret med justerbar Bruno Hansen actuator..
Men hvordan justere man den korrekt..??
(bare ved at justere på armen eller hvad)(Eller kan man justere noget inden i den)..??
På min er selve armen bare justeret til det org tryk på ca 0,6bar, og så er trykket justeret op til 1bar på en bleed ventil,Org fra Bruno..
Det kan godt give problemer kun at justere trykket op på armen alene, så som armen bliver for kort til at kunne åbne helt = den kan ikke regulere nok ned ved mange Omd eller din fjeder bliver så stram at den ødelægger din aksel/ventil inde i turboen !
: 22 maj 2006, 14:19
af mh
mener man siger at når man montere den på sin plads og lader wastegate armen være lukket og de to ting være adskilt så skal hullet fra actuatoren være forskudt et halvt hul i forhold til WG armen så den har et lille forspænd og ikke bliver blæst op af udstødningstrykket... resten justeres på slangen til aktuatoren enten via bleeder ventil eller boost controler...

Tak for svarene :
: 22 maj 2006, 21:08
af Mc Mekanikeren
Hmm.
Det lader til at jeg må til, at spare op til en bleedventil..
Har nemmelig snydt den ved at korte "armen" op..
Men det skal nu siges at det virker fint (kører pt 0.8 bar)
Hæver den til 1.1 bar når jeg får min nye "store" ic..
Men jeg undre mig bare over at man kalder den "justerbar" når den nu ikke kan justeres anderledes end en almindelig std. actuator..??

Re: Tak for svarene :
: 22 maj 2006, 21:26
af Cos4x4
RS_Turbo skrev:Hmm.
Det lader til at jeg må til, at spare op til en bleedventil..
Har nemmelig snydt den ved at korte "armen" op..
Men det skal nu siges at det virker fint (kører pt 0.8 bar)
Hæver den til 1.1 bar når jeg får min nye "store" ic..
Men jeg undre mig bare over at man kalder den "justerbar" når den nu ikke kan justeres anderledes end en almindelig std. actuator..??

Det kan den også godt. Man kan skifte fjederen inde i den ud til en strammere, og på den måde hæve trykket. Det er bedre end at bleede...
Bruno har dem i forskelige hårdheder.
Re : Jimmi E.
: 22 maj 2006, 22:24
af Mc Mekanikeren
Ahhh det var sådan et svar jeg håbede på, prøver at tage fat i bruno Hansen..
I morgen..
Tak for hjælpen til alle..

Re: Tak for svarene :
: 23 maj 2006, 20:55
af 2fat2fly
Jimmy Elkjær skrev:RS_Turbo skrev:Hmm.
Det lader til at jeg må til, at spare op til en bleedventil..
Har nemmelig snydt den ved at korte "armen" op..
Men det skal nu siges at det virker fint (kører pt 0.8 bar)
Hæver den til 1.1 bar når jeg får min nye "store" ic..
Men jeg undre mig bare over at man kalder den "justerbar" når den nu ikke kan justeres anderledes end en almindelig std. actuator..??

Det kan den også godt. Man kan skifte fjederen inde i den ud til en strammere, og på den måde hæve trykket. Det er bedre end at bleede...
Bruno har dem i forskelige hårdheder.
Ja kan man gøre, men tænk også på hver gang den trækker i armen der går ind i turboen meget tit ! En stram fjeder, en godt varm måske rødglødene turbo så er den aksel meget nem at bøje !