Korekt justering af blow-off?
Redaktør: Moderatorer
-
Janice
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 20 apr 2006, 23:38
Korekt justering af blow-off?
Først skal det lige siges at jeg har brugt ca 3 timer på at læse tråde igennem, men har ikke helt fundet det jeg søger.
Har haft lidt problemer med at justere min blow-offf.
Har måtte klippe ca 2 cm af fjederen for at gøre den løs nok til at åbne ved de 0.6 bars tryk jeg kører med på min 106 gti.
Synes stadig ikke at den lyder af så meget som feks hks og andre.
Men hvorfor er det overhovedet nødvendigt at kunne justere den efter ladetryk, når man altid bare skal justere den til lige præcis at være lukket ved tomgang?
Så er det vel lige meget hvilket tryk man har på, da alle har mellem 0.5 og 0.8 bars vakum.
Ventilen er købt her på sitet.
Har haft lidt problemer med at justere min blow-offf.
Har måtte klippe ca 2 cm af fjederen for at gøre den løs nok til at åbne ved de 0.6 bars tryk jeg kører med på min 106 gti.
Synes stadig ikke at den lyder af så meget som feks hks og andre.
Men hvorfor er det overhovedet nødvendigt at kunne justere den efter ladetryk, når man altid bare skal justere den til lige præcis at være lukket ved tomgang?
Så er det vel lige meget hvilket tryk man har på, da alle har mellem 0.5 og 0.8 bars vakum.
Ventilen er købt her på sitet.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
fjederen er som du selv nævner det til for at holde spjlædet lukket når det skal være det og det er der du skal justere.. alt efter hvilken motorstyring du bruger kan det være meget nødvendigt at holde spjældet helt lukket i tomgang for at undgå forkert blanding.. men virker da lidt ulogist den ikke vil sige bare et lille piv før du klippe af fjederen..
Er ventilen og vacumslangen monteret korekt og er der frit flow i slangerne ?
Er ventilen og vacumslangen monteret korekt og er der frit flow i slangerne ?
Fri bane fuld hane! 
-
Janice
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 20 apr 2006, 23:38
blow-off
Ja alt en monteret korrekt. (se evt billeder på bilgalleri.dk, det er en blå og gul 106 gti) Jeg kører med en omex 500 box
Den kunne også godt åbne lidt før jeg klippede af den, men kun knap halvdelen, når jeg gassede den op i frigear.
Og har set, på anden bil, at stemplet skal åbne helt op, og gå langsomt i igen.
Men gasser jeg den op nu i frigear, åbner den sig 2/3 dele, men den åbner måske helt op når jeg kører...?
Den kunne også godt åbne lidt før jeg klippede af den, men kun knap halvdelen, når jeg gassede den op i frigear.
Og har set, på anden bil, at stemplet skal åbne helt op, og gå langsomt i igen.
Men gasser jeg den op nu i frigear, åbner den sig 2/3 dele, men den åbner måske helt op når jeg kører...?
- DorkVonWaterfall
- Mester Medlem
- Indlæg: 571
- Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
- Geografisk sted: Ikast, verdens navle
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Janice
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 20 apr 2006, 23:38
ud at køre
hmm min kan godt lave 0.3-0.4 når man gasser den op i frigear. og der lyder den højere en når man kører på vejen og skifter gear.
Synes kun lyden er rigtig når jeg gasser den op, for når jeg kører og skifter gear, kan man knap nok høre den. Og der er lyden "pulserende" og ikke "PIFT". Lidt som om den åbner af mange gange
Synes kun lyden er rigtig når jeg gasser den op, for når jeg kører og skifter gear, kan man knap nok høre den. Og der er lyden "pulserende" og ikke "PIFT". Lidt som om den åbner af mange gange
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Re: ud at køre
Janice skrev:når jeg kører og skifter gear, kan man knap nok høre den. Og der er lyden "pulserende" og ikke "PIFT". Lidt som om den åbner af mange gange
lyder som om den sidder langt fra gasspjældet gør den det??
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Janice
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 20 apr 2006, 23:38
Nej den sidder som den skal. Ca 25 cm fra spjæld og ca 35-40 cm fra intercooler.
vedlægger billede...
Men hvorfor åbner den ikke rigtigt når jeg kører?
Det virker som om, at hvis jeg tæver den op på de 6000-6500 rpm når jeg kører og slipper gas, kan jeg høre at den lufter rigtigt ud, det lyder dog ikke så højt, men det er dog et rigtigt hurtigt pift.
Men ved almindelig hård kørsel, "pulsere" den.
vedlægger billede...
Men hvorfor åbner den ikke rigtigt når jeg kører?
Det virker som om, at hvis jeg tæver den op på de 6000-6500 rpm når jeg kører og slipper gas, kan jeg høre at den lufter rigtigt ud, det lyder dog ikke så højt, men det er dog et rigtigt hurtigt pift.
Men ved almindelig hård kørsel, "pulsere" den.
- Vedhæftede filer
-
- 2.JPG (162.23 KiB) Vist 3059 gange
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
Ikke at jeg har en løsning - Men hvad ligger sådan en 106 GTI af heste og moment, med turbo?
Min ex-205 T, luftede i øvrigt fint ud med en almindelig justerbar BOV.. Jeg kender ikke lige den type du har der..
Min ex-205 T, luftede i øvrigt fint ud med en almindelig justerbar BOV.. Jeg kender ikke lige den type du har der..
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]