MS og 8 tændrør på en 4 benet

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Niklaskinn
Junior Medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 aug 2005, 18:03
Geografisk sted: Roskilde

MS og 8 tændrør på en 4 benet

#1 Indlæg af Niklaskinn »

hej jeg har en CA18ET motor der er født med 8 tøndrør nu har jeg tænkt mig at bygge et MS på den men ved ikke om den kan med 2 tændspoler og hva med min strømfordeler, som det ser ud tænder de ikke samtidigt.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Tænder de to tændrør ikke samtidigt?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Niklaskinn
Junior Medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 aug 2005, 18:03
Geografisk sted: Roskilde

#3 Indlæg af Niklaskinn »

HenrikGM skrev:Tænder de to tændrør ikke samtidigt?


Det er jeg ikke sikker på.

Kan jeg på nogle måde måle om de tænder samtidigt?
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#4 Indlæg af martin306xsi »

Mon ikke det er det samme som en T spark, og de tænder vist samtidig.
Mvh Martin
KKH
Junior Medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nordjylland

Re: MS og 8 tændrør på en 4 benet

#5 Indlæg af KKH »

Niklaskinn skrev:hej jeg har en CA18ET motor der er født med 8 tøndrør nu har jeg tænkt mig at bygge et MS på den men ved ikke om den kan med 2 tændspoler og hva med min strømfordeler, som det ser ud tænder de ikke samtidigt.

Kan du ikke gi lidt info om hvordan det originale setup er, så er det lidt nemmere og hjælpe..
Niklaskinn
Junior Medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 aug 2005, 18:03
Geografisk sted: Roskilde

Re: MS og 8 tændrør på en 4 benet

#6 Indlæg af Niklaskinn »

KKH skrev:
Niklaskinn skrev:hej jeg har en CA18ET motor der er født med 8 tøndrør nu har jeg tænkt mig at bygge et MS på den men ved ikke om den kan med 2 tændspoler og hva med min strømfordeler, som det ser ud tænder de ikke samtidigt.

Kan du ikke gi lidt info om hvordan det originale setup er, så er det lidt nemmere og hjælpe..


jo de tænder samtidigt. og signalet til spolerne kommer også samtidigt så det er vel bare at dele sinalet til de to spoler.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Hvis de tænder samtidigt, så er det jo blot at dele signalet ud til spolerne efter behov.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#8 Indlæg af Havneren »

En tanke...

Det var næsten oplagt at køre med 4 stk dobbelt spoler!? Wasted spark ville måske ikke længere være så wasted endda...

V/h Chr
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Havneren skrev:En tanke...

Det var næsten oplagt at køre med 4 stk dobbelt spoler!? Wasted spark ville måske ikke længere være så wasted endda...

V/h Chr


Så skal hans fordeler jo fjernes. Hvordan dælen ser den fordeler ud??

Lyder meget specielt med to spoler, strømfordeler og 8tændrør på 4cyl....

Ja, hvis man ville lave det om, så var det oplagt med 4x dobbeltspoler, tilsluttet hver sin cylinder. En dobbeltspole er godt nok ikke lavet til at levere fuld gnist på 2 tændrør samtidigt....måske det vil give problemer....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

en gammel ALFA tvin spark tænder IKKE samtidig på begge rør! mener heller ikke en TOYOTA gør.... er ikke sikker på om FORD gør..... men det kommer den til, med et gammet tec2 anlæg fra V8. regner med at lave en motor med lille turbo og måske bare 250hk til trackday. burde trække langt nede fra med 2.3l og lille turbine... MVH. søren
Besvar