MS og 8 tændrør på en 4 benet
Redaktør: Moderatorer
-
Niklaskinn
- Junior Medlem
- Indlæg: 85
- Tilmeldt: 16 aug 2005, 18:03
- Geografisk sted: Roskilde
MS og 8 tændrør på en 4 benet
hej jeg har en CA18ET motor der er født med 8 tøndrør nu har jeg tænkt mig at bygge et MS på den men ved ikke om den kan med 2 tændspoler og hva med min strømfordeler, som det ser ud tænder de ikke samtidigt.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Tænder de to tændrør ikke samtidigt?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Niklaskinn
- Junior Medlem
- Indlæg: 85
- Tilmeldt: 16 aug 2005, 18:03
- Geografisk sted: Roskilde
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
-
KKH
- Junior Medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordjylland
Re: MS og 8 tændrør på en 4 benet
Niklaskinn skrev:hej jeg har en CA18ET motor der er født med 8 tøndrør nu har jeg tænkt mig at bygge et MS på den men ved ikke om den kan med 2 tændspoler og hva med min strømfordeler, som det ser ud tænder de ikke samtidigt.
Kan du ikke gi lidt info om hvordan det originale setup er, så er det lidt nemmere og hjælpe..
-
Niklaskinn
- Junior Medlem
- Indlæg: 85
- Tilmeldt: 16 aug 2005, 18:03
- Geografisk sted: Roskilde
Re: MS og 8 tændrør på en 4 benet
KKH skrev:Niklaskinn skrev:hej jeg har en CA18ET motor der er født med 8 tøndrør nu har jeg tænkt mig at bygge et MS på den men ved ikke om den kan med 2 tændspoler og hva med min strømfordeler, som det ser ud tænder de ikke samtidigt.
Kan du ikke gi lidt info om hvordan det originale setup er, så er det lidt nemmere og hjælpe..
jo de tænder samtidigt. og signalet til spolerne kommer også samtidigt så det er vel bare at dele sinalet til de to spoler.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvis de tænder samtidigt, så er det jo blot at dele signalet ud til spolerne efter behov.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Havneren skrev:En tanke...
Det var næsten oplagt at køre med 4 stk dobbelt spoler!? Wasted spark ville måske ikke længere være så wasted endda...
V/h Chr
Så skal hans fordeler jo fjernes. Hvordan dælen ser den fordeler ud??
Lyder meget specielt med to spoler, strømfordeler og 8tændrør på 4cyl....
Ja, hvis man ville lave det om, så var det oplagt med 4x dobbeltspoler, tilsluttet hver sin cylinder. En dobbeltspole er godt nok ikke lavet til at levere fuld gnist på 2 tændrør samtidigt....måske det vil give problemer....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
en gammel ALFA tvin spark tænder IKKE samtidig på begge rør! mener heller ikke en TOYOTA gør.... er ikke sikker på om FORD gør..... men det kommer den til, med et gammet tec2 anlæg fra V8. regner med at lave en motor med lille turbo og måske bare 250hk til trackday. burde trække langt nede fra med 2.3l og lille turbine... MVH. søren